ANI va avea de trei ori mai mulți angajați. Modificările au fost publicate în Monitorul Oficial

  • 16 Februarie 2018 10:12
ANI va avea de trei ori mai mulți angajați. Modificările au fost publicate în Monitorul Oficial

Autoritatea Națională de Integritate (ANI) va avea de trei ori mai mulți angajați. Hotărârea Parlamentului, prin care a fost stabilită noua structură a instituției, a fost publicată în Monitorul Oficial. Prin urmare, efectivul limită al ANI este de 76 de unități.

Cele mai multe persoane vor fi angajate în cadrul Inspectoratului de integritate, subdiviziune care va fi responsabilă de controlul averilor, intereselor personale, incompatibilităților și restricțiilor. În noua structură, cu statut de direcție generală,  vor activa 46 de inspectori de integritate, potrivit BizLaw.md

În cadrul ANI, va funcționa Serviciului securitate, audit și control al integrității. Acesta va fi responsabil de securitatea internă, va asigura promovarea standardelor de calitate în activitatea de control a inspectorilor de integritate și respectarea normelor de etică și de conduită. Subdiviziunea va fi investită cu atribuții de evaluare a activității inspectorilor de integritate, precum și de control asupra efectuării în termen și calitativ a controalelor, potrivit Metodologiei unice aprobate în acest sens.

De asemenea, Serviciul va fi responsabil de controlul respectării procesului de distribuire aleatorie a sesizărilor, de accesare, în limitele atribuite, a datelor cu caracter personal și, respectiv, a bazelor de date aflate la dispoziția inspectorilor de integritate. În același timp, subdiviziunea va gestiona anchetele de serviciu în care vor fi vizați inspectorii de integritate și va asigura auditul intern al Autorității Naționale de Integritate.

Direcția evaluare, prevenire și implementare a politicilor va contribui la asistența managerială a Autorității, implementarea obiectivelor strategice instituționale, intersectoriale și naționale, va elabora și va organiza implementarea necondiționată a planului acțiunilor de bază ale ANI.

Conform procedurilor, un rol important revine Direcției juridice, care va monitoriza implementarea corectă și coerentă a legislației în cadrul Autorității, va asigura suportul juridic al activității inspectorilor de integritate prin expunerea punctelor de vedere în privința controalelor efectuate, dar și cea de reprezentare a autorității în instanțele de judecată. În același timp, va asigura actualizarea cadrului normativ în vigoare în conformitate cu prevederile aquis-ului comunitar și va urmări parcursul cauzelor finalizate de ANI aflate pe rolul  instanțelor de judecată.

De asemenea, se propune instituirea Direcției resurse umane, dar și Direcției financiară și administrare.

De la începutul acestui an, declarațiile de avere și interese personale se depun prin intermediul serviciului electronic. Astfel, este elaborat și pus în aplicare Sistemul informațional automatizat ”E-Integritate”, care include în sine și Registrul subiecților declarării. Pentru asigurarea funcționării și dezvoltării acestuia, pe componenta de securitate și protecție acces, precum și îmbunătățirea procesului de evaluare prin utilizarea tehnologiilor informaționale avansate, este necesar de a crea o unitate structurală. În acest sens, se propune crearea Serviciului tehnologii informaționale.

În noua structură a instituției se regăsește și Serviciul cooperare și relații cu publicul.

Tags

Alte Noutati

LIVE
Meteo Chișinău
13,29
Cer senin
Umiditate:51 %
Vint:1,03 m/s
Tue
9
Wed
10
Thu
13
Fri
13
Sat
14
Arhivă Radio Chișinău