Amazon îi plătește pe clienți pentru istoricul site-urilor accesate

  • 16 Iulie 2019 20:03
Amazon îi plătește pe clienți pentru istoricul site-urilor accesate

În goana dupa colectarea de date, Amazon recurge la strategii discutabile: plătește pentru ele. În promoția Prime Day, un fel de Black Friday de 48 de ore al grupului, compania americană oferă un cupon de 10 dolari cumpărătorilor care acceptă să-și cedeze datele, practic să permită accesul la istoricul paginilor vizitate. De fapt la viitoarea navigare.

Concret, pentru zece dolari, un utilizator trebuie să permită instalarea în browser a lui Amazon Assistant, un instrument de cules date despre prețuri, care sunt comparate apoi cu cele pe care le vede utilizatorul pe diverse site-uri precum Walmart.com sau Target.com.

Pentru a fi activ, asistentul respectiv are nevoie de istoricul navigării, inclusiv linkurile pe care utilizatorul a intrat.

Amazon explică această cerere cu nevoia de a-și îmbunătăți politica de marketing și serviciile.

Potrivit unor experți, astfel de unelte permit colectarea de date care mai apoi sunt folosite pentru a învăța mașini să facă reclama targetată.

Amazon are deja 7 millioane de clienți care au instalat acest asistent de cumpărături pe broswere de navigare. Dar vrea mai mult.

Instrumentele de cules date ale Amazon pălesc în comparație cu cele folosite de Google, care urmărește chiar pixelii de pe majoritatea site-urilor.

sursa: digi24

 
hipo.rohipo.ro
Tags

Alte Noutati

LIVE: Fonograf cu Victor Buruiană
Meteo Chișinău
7,74
Ploaie ușoară
Umiditate:99 %
Vint:2,57 m/s
Sun
2
Mon
1
Tue
1
Wed
2
Thu
4
Arhivă Radio Chișinău