Airbus va fabrica o sondă spațială pentru analizarea exoplanetelor și identificarea unor posibile semne de viață extraterestră

• 07 Decembrie 2021 14:24

Compania Airbus a fost desemnată de Agenția Spațială Europeană (ESA) să fabrice o sondă ce va avea ca scop analizarea atmosferei exoplanetelor și identificarea unor posibile semne de viață extraterestră, a anunțat marți compania europeană, informează AFP, potrivit Agerpres.

Sonda spațială a fost denumită "Ariel" și urmează să fie lansată în 2029 cu ajutorul unei rachete Ariane 6.

Ariel "va studia compoziția, formarea și evoluția exoplanetelor, prin monitorizarea unui eșantion divers de aproximativ 1.000 de planete extrasolare în lungimi de undă vizibile și infraroșii", a detaliat Airbus într-un comunicat.

Prin acest contract, evaluat la aproximativ 200 de milioane de euro, Airbus va conduce "consorțiul industrial european, care cuprinde peste 60 de parteneri, pentru construcția satelitului", potrivit aceleiași surse.

"Airbus va oferi, de asemenea, expertiza și sprijinul său pentru ESA în vederea dezvoltării modulului de sarcină utilă", se precizează în comunicat.

Misiunea Ariel, în cadrul programului "Cosmic Vision" al ESA, va dura patru ani, existând posibilitatea de extindere a acesteia cu încă doi ani.

"Peste 5.000 de exoplanete au fost identificate după prima observație din 1995, însă se cunosc puține lucruri despre compoziția chimică a atmosferei lor", a precizat Airbus care, pe lângă activitatea sa de constructor aeronautic, dispune de o ramură specializată în fabricarea în special a sateliților și a sondelor spațiale.

"Ariel va fi prima misiune dedicată studiului atmosferei unui număr mare de exoplanete (...) Observațiile despre aceste lumi vor oferi o mai bună înțelegere a stadiilor incipiente ale formării planetelor", a notat grupul, adăugând că "ele ne-ar putea ajuta să descoperim dacă există viață în altă parte în universul nostru și dacă se mai găsește o altă planetă precum Pământul".