Acțiunile Netflix în cădere liberă după ce platforma a pierdut 200.000 de utilizatori în primul trimestru
-
20 Aprilie 2022 12:46
Acțiunile platformei de streaming Netflix au înregistrat miercuri o cădere de până la 26% în tranzacțiile care preced deschiderea Bursei de la New York, după ce platforma a anunțat că a început să piardă utilizatori pentru prima dată în ultimul deceniu, transmite Bloomberg.
Dacă aceste scăderi vor continua, valoarea de piață a Netflix ar putea fi diminuată cu 40 de miliarde de dolari overnight, ceea ce ar face din titlurile Netflix acțiunile cu cele mai slabe performanțe din indicatorii S&P 500 și Nasdaq 100.
Platforma de streaming a decis să schimbe direcția după ce a pierdut 200.000 de utilizatori în primele trei luni ale acestui an, prima scădere a numărului de utilizatori înregistrată de Netflix după 2011. Mai grav, Netflix a prognozat că va pierde alți două milioane de utilizatori în al doilea trimestru, o schimbare importantă de direcție pentru o companie care în mod regulat câștiga 25 de milioane de utilizatori în decursul unui an.
Netflix a informat că va introduce o opțiune mai ieftină și susținută de publicitate pentru utilizatori în următorii ani și de asemenea va lua măsuri împotriva celor care dezvăluie și altora parolele lor. În plus, Netflix va reduce cheltuieile pentru filme și seriale TV ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori.
"Este pur și simplu șocant. Tot ceea ce au încercat să mă convingă în ultimii cinci ani a fost abandonat într-un singur trimestru", spune Michael Nathanson, analist la MoffettNathanson LLC.
Echipa managerială de la Netflix a subliniat că sunt mai multe motive pentru diminuarea numărului de utilizatori. Primul este faptul că sunt 100 de milioane de gospodării care folosesc serviciile Netflix fără a plăti pentru ele, care se adaugă celor 221,6 milioane de abonați plătitori. Compania americană caută modalități prin care să îi convingă pe cei care nu plătesc să se aboneze, de exemplu percepând un preț mai mare de la cei care își dezvăluie parolele.
Descurajarea practicilor de schimb de parole este un risc pentru o companie care a început prin a oferi consumatorilor o alternativă mai ieftină și mai accesibilă la televiziunea prin cablu. Prin obligarea clienților să plătească, și inserarea de publicitate, Netflix începe să semne cu ceea ce a înlocuit.
Însă compania are nevoie de ajutor după ce în ultimul trimestru a pierdut clienți în trei din cele patru mari regiuni, inclusiv peste 600.000 de în SUA și Canada. Invadarea Ucrainei de către Rusia a costat Neflix alte 700.000 de clienți după ce a decis să înceteze serviciile în Rusia, astfel că pe ansamblu compania a pierdut 300.0000 de clienți în Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Asia a fost singura piață pe creștere. Netflix a câștigat peste un milion de utilizatori în această regiune grație unor noi filme și seriale populare.
Problemele celor de la Netflix sunt un semnal de alarmă pentru competitori. După ce au văzut cum milioane de utilizatori abandonează televiziunea cu plată pentru serviciile de streaming, giganții americani au fuzionat și s-au restructurat pentru a concura cu Netflix. Investitorii au încurajat această schimbare strategică, astfel că acțiunile unor companii precum Walt Disney Co. au crescut. Însă, după ce Netflix a anunțat diminuarea numărului de utilizatori, acțiunile Disney au scăzut cu 5,2% iar titlurile Warner Bros. Discovery Inc., proprietarul HBO Max, au scăzut cu 2,8%.