Acțiunile brandului de haine H&M scad. Tinerii din Europa preferă să facă achiziții online
-
17 Decembrie 2018 16:05
Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a raportat o creștere a vânzărilor în perioada septembrie - noiembrie 2018, dar a avertizat asupra solidității redresării, ceea ce a dus la scăderea valorii acțiunilor, transmit DPA și Reuters.
Vânzările în monedă locală au crescut cu 6% în perioada septembrie - noiembrie 2018, ușor sub estimările analiștilor intervievați de Reuters.
Cu toate acestea, 2018 este al treilea an de scădere a profitului, deoarece H&M se confruntă cu creșterea concurenței pe piața din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziții de la retailerii online, cum ar fi Asos și Zalando.
Vânzările nete au crescut cu 12% în perioada septembrie - noiembrie 2018, la 56,4 miliarde de coroane suedeze a anunțat grupul suedez, fără a da detalii suplimentare.
Luna trecută, H&M a renunțat la brandul său independent Cheap Monday, care înregistrează dificultăți financiare. Închiderea va fi finalizată în iunie 2019 și vor fi afectați aproximativ 80 de angajați, a anunțat grupul suedez.
'Cheap Monday are un model de afaceri tradițional, care se confruntă acum cu dificultăți majore din cauza transformărilor din industrie. Profitul și vânzările brandului sunt în scădere de mult timp, prin urmare grupul va renunța la Cheap Monday. Magazinul Cheap Monday din Londra și versiunea sa online vor fi închise în 31 decembrie', se arată într-un comunicat al H&M.
În 2008, H&M a achiziționat Fabric Scandinavien AB, proprietarul brandului Cheap Monday, care comercializează blugi și deține lanțurile de magazine Weekday și Monki.
În perioada iunie - august 2018, vânzările online ale H&M au urcat cu 32%, în timp ce profitul net a scăzut cu 19%, la 3,1 miliarde de coroane suedeze (352 de milioane de dolari), în timp ce analiștii intervievați de Reuters se așteptau la un câștig de 3,2 miliarde de coroane suedeze.
În acest an, H&M intenționează să deschidă aproximativ 380 de magazine și să închidă 140. Cele mai multe magazine vor fi deschise pe piețele emergente în timp ce închiderile vor fi pe piețele mature.
Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket și H&M Home.
Sursa: AGERPRES