A fost dat avizul pentru construcția Aeroportului Internațional Galați-Brăila, disponibil și pentru sudul R. Moldova
-
27 Aprilie 11:05
. Europarlamentarul Dan Nica a anunțat ieri, 26 aprilie, despre obținerea avizului de la ROMATSA pentru construcția Aeroportului Internațional Galați-Brăila menționându-se că acesta este unul dintre cele mai importante și greu de obținut avize. Este un proiect important, așteptat de milioane de oameni din Galați, Brăila, Vrancea și Bârlad, precum și din zona raionului Cahul din sudul Republicii Moldova, transmite MOLDPRES cu referire la presa regională din România.
A fost prezentat proiectul aeroportului și detaliile tehnice ale acestui proiect care se va întinde pe aproximativ 250 de hectare și se dorește a fi o investiție „verde”, construită cu materiale prietenoase cu mediul. Avizul favorabil de la Autoritatea Aeronautică Civilă a fost primit în luna mai 2022. Potrivit datelor prezentate, având în vedere avizele și studiile de până acum, amplasamentul aeroportului va fi mutat cu câțiva kilometri față de planurile inițiale, scrie Monitorul de Galați.
Astfel, din calculele specialiștilor, aeroportul, care este inclus în Master Planul General de Transport al României, va avea o suprafață de 250 de hectare, la care se adaugă o zonă rezervată pentru investiții publice de aproximativ 115 hectare.
„Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea orașului, recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării. Aeroportul va fi construit după un concept „verde”, cu multă vegetație pe fațade și la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generație, pentru un consum redus, un confort sporit pentru pasageri, eficient din punct de vedere al costurilor și cu emisii poluante cât mai scăzute. Va fi singurul aeroport din România și cu un spațiu expozițional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziții și vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
Aeroportul este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafață desfășurată de 28.500 de mp, și un terminal cargo, cu o suprafață de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficiență maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porți de îmbarcare. Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța.
Aeroportul Internațional Galați-Brăila va fi dotat cu multiple echipamente, sisteme și instalații: panouri fotovoltaice, instalații inteligente de iluminat, stații de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere și analiză video pe bază de inteligență artificială (detecția bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greșit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezență umană sau vehicul), echipament de ultimă generație de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porți automate de verificare a cărților de îmbarcare și sistem de automatizare a zonei tehnice.