15 restaurante românești participă, în martie, la cel mai mare eveniment de gastronomie franceză din lume
-
23 Februarie 2019 15:55
Un număr de 15 restaurante de top din România participă, pe 21 martie, la cea mai mare operațiune gastronomică franceză din lume, Goût de France / Good France, lansată oficial de ministrul francez pentru Europa și Afaceri Externe, Jean-Yves Le Drian, săptămâna aceasta, la Paris.
Astfel, 11 restaurante din București, 18Lounge, Bistro Matrioska, Frank Bistro & Dessert Bar, Gargantua d’oro, Le Bistrot Français, La Samuelle, L’atelier de Samuel, Le Torrielec, MÀ, Naan Project, Savart, The Artist Restaurant, două restaurante din Cluj, Atelier de Cuisine și Bujole, unul din Timișoara, Caruso, și unul din Oradea, MEATic, se alătură unui număr impresionant de astfel de localuri - cinci mii - din 150 de țări de pe cele cinci continente, pentru a celebra gastronomia franceză ca parte a patrimoniului universal, printr-o cină unică, care va avea loc în toată lumea la aceeași dată - 21 martie.
"Aș vrea să le mulțumesc tuturor (maeștrilor bucătari, n.r.), care, din cele patru colțuri ale lumii, peste exact o lună, vor răspunde afirmativ inițiativei noastre", a declarat Jean-Yves Le Drian, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de Ambasada Franței la București.
În discursul său de lansare a evenimentului Goût de France/ Good France, ministrul pentru Europa și Afaceri Externe a pus în evidență și faptul că gastronomia franceză înseamnă "o filosofie a bucuriei de a împărtăși, dar și a solidarității".
Acest spirit al solidarității va anima ediția de anul acesta a Goût de France/ Good France, care propune un angajament mai accentuat în favoarea protejării mediului înconjurător, prin implementarea de bune practici precum: evitarea risipei de apă și de alimente, reciclarea ambalajelor din plastic, diminuarea consumului de energie acolo unde este posibil etc.
Pentru al cincilea an consecutiv, România participă la acest eveniment, toate restaurantele înscrise urmând să ofere clienților, pe 21 martie, meniuri care au vocația de a onora gastronomia franceză de cea mai înaltă clasă și de a pune în valoare stilul de viață francez.
Ediția din acest an va onora tradiția gastronomică din regiunea Provența, al cărei nume este sinonim cu produsele de calitate, vinurile bune și irezistibilele savori mediteraneene, în contextul în care Goût de France/ Good France constituie și un instrument diplomatic de excepție pentru promovarea turismului în Franța.
"După cum știți, anul trecut am primit aproape 90 de milioane de turiști străini. Avem această provocare de a rămâne cea mai populară destinație turistică din lume și să ajungem în 2020 să avem 100 de milioane de turiști ! Sunt convins că dezvoltarea turismului în Franța se face și prin punerea în valoare a diversității regiunilor noastre (…). De aceea, în fiecare an, ținem să punem în lumină o regiune anume, în
cadrul operațiunii Goût de France", a mai declarat Jean Yves Le Drian.