În rezultata, firma a acumulat datorii de 22 de milioane de lei, iar Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a inițiat mai multe procese de judecată pentru a recupera banii, transmite TV8.
Deși în iulie 2019 „Avia Invest” a încheiat un contract de tranzacție cu AAC, prin care s-a obligat să stingă datoria prin plăți lunare, conform unui grafic agreat de comun acord, nu a respectat înțelegerea.
Până la 30 aprilie curent, „Avia Invest” avea obligația să transfere în bugetul de stat, la contul trezorerial al Autorității Aeronautice Civile, tranșa în valoare de 11 milioane lei, dar banii nu au fost achitați la data scadentă.
Conform contractului de tranzacție, datoria „Avia Invest” constituie 22,3 milioane lei și Autoritatea Aeronautică Civilă a solicitat executorului judecătoresc să inițieze procedura de executare silită, cu aplicare măsurilor de asigurare pentru suma totală restantă, adică să aplice sechstru pe bunuri ale companiei concesionare a aeroportului.
„Menționăm că aceste datorii au fost acumulate în perioada când Aeroportul Internațional Chișinău activa în condiții normale, cu un trafic de pasageri în creștere, iar sumele respective au fost colectate de către „Avia Invest” de la pasageri, pentru a fi transferate la bugetul de stat, dar au fost utilizate în alte scopuri”, precizează AAC într-un comunicat de presă.
„Avia Invest” are restanțe și la plățile curente, pentru taxele de supraveghere, pentru lunile februarie și martie, în valoare de peste 6 milioane de lei.
Guvernul a stabilit anterior un cuantum al plăților de supraveghere a menținerii condițiilor de certificare a aerodromurilor în mărime de 1,25 Euro/pasager la plecare și la sosire. Plățile trebuie să fie transferate lunar de către agenții economici certificați pe contul curent al Autorității Aeronautice Civile, până la data de 25 a lunii imediat următoare.