Nissan vrea să schimbe strategia și să devină mai mic și mai profitabil

  • 23 Octombrie 2019 12:26
Nissan vrea să schimbe strategia și să devină mai mic și mai profitabil

Constructorul auto japonez Nissan Motor Co Ltd ar putea renunța la marca Datsun și la unele produse neprofitabile, urmând să închidă unele linii de asamblare la nivel mondial, în încercarea de a crește profitabilitatea prin simplificarea operațiunilor, au declarat pentru Reuters o serie de surse din apropierea acestui dosar.

Cunoscute la nivel intern sub denumirea "plan de relansarea performanțelor", măsurile marchează o schimbare majoră pentru Nissan comparativ cu strategia urmată de fostul lider Carlos Ghosn, care viza ținte ambițioase de vânzări în SUA și alte piețe importante.

"Avem nevoie de o relansare însă problemele sunt numeroase", a declarat una din surse. O altă sursă a spus că, exceptând China, vor fi analizate toate piețele unde sunt amplasate uzine Nissan pentru posibile reduceri de capacități. Sursa a adăugat însă că nu există planuri privind închiderea completă a unei uzine sau de retragere completă dintr-o țară.

În cazul SUA, una din cele mai importante piețe pentru Nissan, noul plan prevede încetarea practicilor destinate majorării cotei de piață prin vânzarea de vehicule, la prețuri reduse, către operatorii de flote sau companiile de închirieri de autovehicule, o practică ce a redus profitabilitatea și a afectat imaginea mărcii Nissan.

"Trebuie să ne îndepărtăm de ceea ce s-a întâmplat în trecut", a mai spus una din surse, adăugând că sub conducerea lui Ghosn, Nissn s-a grăbit să îi atingă obiectivele de vânzări cu orice preț, ceea ce înseamnă că practic a donat automobile operatorilor de flote.

De asemenea, sursele citate de Reuters susțin că Nissan ar putea să înceteze să mai producă versiuni neprofitabile ale pickup-ului Titan, precum modelul single-cab sau versiunile diesel. În ceea ce privește închiderea liniilor de producție, cel mai probabil vor fi afectate cele de pe piețele emergente care asamblează automobile marca Datsun și alte autovehicule mici. Datsun este o marcă relansată sub conducerea lui Ghosn și destinată piețelor emergente. Potrivit surselor, Nissan a început să se confrunte cu probleme începând din 2014 când a introdus automobile Datsun ieftine pe piețe precum Indonezia, India, Rusia și Africa de Sud, pentru ca ulterior să constate că Datsun a canibalizat vânzările Nissan.

Potrivit surselor, o echipă condusă de vicepreședintele Nissan, Jun Seki, urmează să dezvăluie un nou plan de anvergură în cursul acestei luni, însă mai sunt de finalizat unele aspecte. Seki face parte din noua echipă de conducere, în frunte cu viitorul CEO Makoto Uchida, care va prelua frâiele la Nissan de la 1 ianuarie 2020.

Pe ansamblu, obiectivul planului este eliberarea de resurse și concentrarea pe SUA și China. În acest scop, se va reveni asupra strategiei de expansiune agresivă promovată de Ghosn conform unui plan cincinal denumit Power 88 care viza creșterea marcajelor de profit și a cotei de piață mondială până la 8%, obiective care nu au fost atinse niciodată. 

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Un pământ și două ceruri cu Ana Bantoș
Meteo Chișinău
4,96
Cer senin
Umiditate:44 %
Vint:1,03 m/s
Mon
1
Tue
0
Wed
1
Thu
3
Fri
3
Arhivă Radio Chișinău