Vânzările serviciilor de televiziune prin cablu au scăzut 18% în primul trimestru

  • 26 Iunie 2021 09:43
Vânzările serviciilor de televiziune prin cablu au scăzut 18% în primul trimestru

Vânzările serviciilor de televiziune prin cablu au scăzut 18% în primul trimestru al anului 2021, în timp ce vânzările serviciile tv operate prin rețelele IPTV au crescut cu aproape 14 la sută, potrivit datelor Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).

Per ansamblu, în raport cu perioada similară a anului trecut, volumul vânzărilor serviciilor TV contra plată a crescut cu 3,1% și a însumat circa 47 mil.lei, iar numărul total de abonați s-a majorat cu 0,6% și a alcătuit aproximativ 363 mii.

Potrivit ANRCETI,  creșterea generală a veniturilor a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IPTV. Volumul acestor vânzări a crescut cu 13,6% și a însumat 34,8 mil. lei. Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu coaxial au scăzut cu 18,4% și au totalizat 12,2 mil. lei.

Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile TV contra plată s-a micșorat cu 2,8% și a constituit 43,3 lei.

Majorarea numărului total de abonați se datorează creșterii bazei de abonați a operatorilor rețelelor IPTV cu 2,1% până la 215 mii. Totodată, numărul de abonați la serviciile respective prin rețele prin cablu coaxial a scăzut cu 1,6% și a alcătuit circa 148 mii.

Potrivit estimărilor ANRCETI, la finalul trimestrului I al anului curent, cei mai mari furnizori de servicii TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom – 35,1%, TV BOX – 34,8%, Orange Moldova – 5,6%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori a fost de 24,5%.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Confluențe Românești cu Radio România Internațional
Meteo Chișinău
3,29
Nori împrăștiați
Umiditate:93 %
Vint:3,6 m/s
Fri
5
Sat
6
Sun
4
Mon
2
Tue
3
Arhivă Radio Chișinău