Uniunea Europeană vrea să impună transperanță în ceea ce privește publicitatea politică online

  • 25 Noiembrie 12:47
Uniunea Europeană vrea să impună transperanță în ceea ce privește publicitatea politică online

Comisia Europeană va prezenta joi o propunere de regulament pentru transparență în publicitatea politică online, impunând platformelor care le difuzează să precizeze cine le finanțează, potrivit unui document consultat de AFP, citat de AGERPRES.

Aceste mesaje în numele unei personalități sau al unui partid politic, de natură să influențeze rezultatul alegerilor și a căror difuzare este remunerată, trebuie să fie în mod clar prezentate internauților ca fiind publicitate politică. Proiectul de regulament nu vizează mesajele pe care le postează pe rețelele sociale personalitățile politice fără a plăti.

În reclamele politice trebuie să apară în mod clar o serie de informații: identitatea sponsorului și datele de contact ale acestuia, perioada în care se intenționează să fie publicate, sumele cheltuite pentru publicarea lor și termenele electorale la care se referă, dacă este cazul.
.
Țintirea reclamelor politice pe baza unor date personale cu privire la originea etnică, convingerile religioase, opiniile politice, apartenența sindicală, sănătatea sau orientarea sexuală a unei persoane este interzisă, exceptând un consimțământ explicit, conform Regulamentului General privind Protecția Datelor (RGPD), din 2018.

În cazurile în care platformele sunt autorizate pentru o astfel de direcționare, ele trebuie să furnizeze o serie de informații cu privire la tehnicile utilizate.

"Datele sensibile pe care decidem să le împărtășim cu prietenii noștri pe rețelele sociale nu ar trebui să fie utilizate în scopuri politice", a declarat vicepreședinta Comisiei Europene, Vera Jourova, comisar european pentru Valori și Transparență, în timpul summitului web de la Lisabona, pe 2 noiembrie.

"Vreau ca această legislație să acopere tot lanțul de producție publicitară. Nu este vorba doar de Facebook sau Google, este vorba și de companii precum Cambridge Analytica, sectorul de tehnologie publicitară și altele", a explicat ea.

Scandalul Cambridge Analytica, în 2018, a dezvăluit cum această companie britanică a utilizat datele personale a zeci de milioane de utilizatori ai Facebook fără știința lor, pentru a desfășura campanii masive menite să influențeze alegătorii britanici și americani.

Unele rețele sociale, precum Twitter sau TikTok, au interzis publicitatea politică.

Supervizarea unor eventuale încălcări ține de autoritățile naționale pentru protecția datelor și de alte autorități desemnate de statele membre ale UE. Sancțiunile trebuie de asemenea să fie fixate la nivel național.

Propunerea Comisiei, care va trebui apoi validată de statele membre și de Parlamentul European, completează regulamentul asupra serviciilor digitale, 'Digital Services Act', un proiect de legislație europeană menit să reglementeze mai bine internetul și care este în prezent în discuție.

Tags

Alte Noutati

LIVE
Meteo Chișinău
5,24
Cer senin
Umiditate:81 %
Vint:2,06 m/s
Sun
10
Mon
9
Tue
2
Wed
2
Thu
6

Curs oficial BNM 28 Noiembrie 2021

MDL RATĂ TREND
EUR 19.8861 -0.0000
USD 17.7261 -0.0000
RON 4.0177 -0.0000
UAH 0.6559 -0.0000
RUB 0.2374 -0.0000
Arhivă Radio Chișinău