Un serviciu de streaming ar putea câștiga în premieră Oscarul pentru cel mai bun film

  • 23 Martie 13:41
Un serviciu de streaming ar putea câștiga în premieră Oscarul pentru cel mai bun film

După ce "Manchester by the Sea" (Amazon Studios, 2016) a devenit primul lungmetraj produs de un serviciu de streaming care a fost nominalizat la premiul Oscar pentru cel mai bun film, platformele de streaming au cheltuit milioane de dolari în campanii de promovare ce vizau obținerea unui trofeu care a rămas imposibil de câștigat până în prezent, informează Reuters, potrivit Agerpres.

Însă anul 2022 ar putea fi diferit din acest punct de vedere. "CODA", un film produs de Apple TV+, ce prezintă povestea emoționantă a unei adolescente marcate de conflictul interior bazat pe pasiunea ei pentru muzică și frica de a-și abandona familia afectată de probleme auditive, a devenit principalul favorit la câștigarea celui mai râvnit premiu din industria cinematografică americană, care va fi atribuit duminică seară la Los Angeles, după ce acest lungmetraj a primit cele mai importante trofee decernate de Sindicatul producătorilor americani (PGA) și Sindicatul actorilor americani (SAG).

"CODA" concurează la gala Oscar la categoria "cel mai bun film" cu un preferat al criticilor de specialitate, lungmetrajul "The Power of the Dog", produs de platforma Netflix, care a câștigat la rândul lui principalele trofee atribuite de Sindicatul regizorilor americani (DGA) și de organizatorii galelor BAFTA și Critics Choice Awards.

"Cred că ar fi minunat ca o platformă de streaming să câștige acest premiu, pentru că ar extinde puțin peisajul cinematografic actual", a declarat Marlee Matlin, una dintre protagonistele din filmul "CODA", care a devenit prima actriță cu deficiențe auditive recompensată cu un premiu Oscar pentru rolul principal interpretat în filmul "Children of a Lesser God" din 1986.

Câștigarea premiului Oscar pentru cel mai bun film - sau chiar simpla nominalizare la această categorie - contribuie de obicei la o creștere considerabilă a vânzărilor de bilete în cinematografe. "King Richard", lungmetrajul biografic dedicat lui Richard Williams, tatăl și antrenorul jucătoarelor de tenis Venus și Serena Williams, a beneficiat de o creștere cu 443% a vânzărilor de bilete în primul weekend după ce a fost nominalizat în luna februarie la Oscarul pentru cel mai bun film. Lungmetrajul SF "Dune" a beneficiat de o creștere cu 380% a box-office-ului său în primul weekend după ce a fost nominalizat la aceeași categorie a premiilor Oscar, au precizat reprezentanții companiei Comscore.

Însă, într-o perioadă în care pandemia de COVID continuă să afecteze numărul spectatorilor din cinematografe, premiul Oscar pentru cel mai bun film ar putea stimula la fel de bine succesul platformelor de streaming, în condițiile în care șapte dintre cele 10 pelicule nominalizate la categoria "cel mai bun film" sunt deja disponibile pentru abonații unor astfel de servicii online. Celelalte trei filme pot fi vizionate și ele la domiciliu prin închirieri sau achiziții în format digital.

Un purtător de cuvânt al platformei HBO Max a spus că trei dintre producțiile nominalizate la Oscarul pentru cel mai bun film din acest an, "Dune", "West Side Story" și "Nightmare Alley", au intrat în clasamentul celor mai vizionate producții pe serviciul HBO Max în săptămânile recente. De asemenea, numărul vizionărilor pentru "The Eyes of Tammy Faye" a crescut cu 42% după ce Jessica Chastain a fost nominalizată la categoria "cea mai bună actriță în rol principal".

"Toate aceste servicii de streaming au de câștigat", a declarat o sursă din industria de profil. "În zilele de glorie - 'zilele de glorie' însemnând acum 10 ani -, totul se învârtea în jurul lansărilor în cinematografe și la folosirea publicității obținute în urma galelor Oscar și Golden Globes ca un instrument de marketing pentru a-i face pe oameni să meargă la cinematograf și să vadă aceste filme", a adăugat aceeași sursă.

Rezistența reprezentanților industriei cinematografice americane în fața influenței tot mai mari a platformelor de streaming, în special în fața dorinței companiei Netflix de a cheltui multe milioane de dolari în campanii de promovare a unor filme nominalizate la Oscar, pare să slăbească în ultima perioadă.

"Cinematografia a fost transformată, dar nu cred că asistăm la 'moartea' cuiva. Cred că avem pur și simplu tot mai multe opțiuni și modalități de a aprecia conținuturile cinematografice", a declarat actrița Kerry Washington. 

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Colecția de Jazz cu Daniela Nicolae
Meteo Chișinău
20,52
Cer senin
Umiditate:99 %
Vint:2,06 m/s
Sun
26
Mon
26
Tue
26
Wed
26
Thu
26
Arhivă Radio Chișinău