Italia: Un verdict în cazul prăbușirii podului Morandi din Genova ar putea veni în 2022 (procuror)

  • 02 Octombrie 2019 10:05
Italia: Un verdict în cazul prăbușirii podului Morandi din Genova ar putea veni în 2022 (procuror)

Un verdict în cazul prăbușirii podului Morandi din Genova, soldată anul trecut cu 43 de morți, între care doi români, ar putea să mai întârzie trei ani, a indicat procurorul șef genovez Francesco Cozzi, citat miercuri de dpa, preluat de Agerpres.

"Este o sarcină gigantică", a subliniat Cozzi într-o întâlnire marți seara cu jurnaliști străini.

Întrebat când ar putea fi anunțat primul verdict în urma acestei tragedii, procurorul a apreciat că "în 2022, în cazul în care se va ajunge la un proces".

Procurorii din Genova au început urmăriri împotriva a 73 de suspecți, între care două societăți - operatorul privat de autostrăzi Autostrade și subsidiara sa Spea -, în încercarea de a stabili responsabilitățile pentru tragedia din ziua de 14 august 2018, când o secțiune a podului Morandi a cedat în timpul unei furtuni.

Principalele acuzații sunt de neglijență și omucidere, cu circumstanțele agravante de încălcare a normelor de securitate a drumurilor și de siguranță în muncă, sancționabile cu cinci până la 18 ani de închisoare, a precizat Cozzi.

Deocamdată, se desfășoară audieri pentru a colecta dovezi ce ar putea fi folosite ulterior într-un proces penal, anchetatorii încercând să stabilească dacă prăbușirea a fost determinată de o întreținere deficitară a structurii de beton a podului sau s-a produs în circumstanțe neprevăzute ori excepționale.

"Am idei clare despre ce s-a întâmplat, dar trebuie să găsim dovezi", a menționat procurorul.

Cozzi a citat un raport tehnic care a constatat că unele din cablurile care făceau parte din secțiunea prăbușită a podului prezentau "coroziuni în proporție de 60%-70%" și a criticat modul în care a fost monitorizată infrastructura.

Faptul că atribuția de a stabili dacă podul are sau nu nevoie de lucrări de întreținere îi revenea societății Spea și nu unui organism independent creează suspiciunea unui potențial conflict de interese cu compania mamă Autostrade, a notat Cozzi.

Podul a fost demolat complet în iunie a.c. și în prezent se lucrează intens la construirea unuia nou, autoritățile sperând că acesta va fi finalizat în aprilie anul viitor.

Francesco Cozzi a salutat marți viteza cu care se desfășoară noile lucrări, dar a insistat că Italia are nevoie de reguli mai drastice în ce privește inspecțiile în domeniul securității drumurilor, pentru a preveni alte dezastre.

"Spun acest lucru nu în calitate de magistrat, ci de cetățean. După un astfel de eveniment, ar trebui să înființăm o autoritate pentru securitatea transporturilor pentru a verifica infrastructura", a spus procurorul. 

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Cadre sonore cu Andrei Mîțu
Meteo Chișinău
14,96
Cer senin
Umiditate:63 %
Vint:3,6 m/s
Wed
15
Thu
16
Fri
12
Sat
14
Sun
15
Arhivă Radio Chișinău