UE: 200 milioane euro pentru promovarea produselor agro-alimentare europene în 2020
-
19 Noiembrie 2019 14:40
Comisia Europeană a anunțat marți că în anul 2020 va aloca suma de 200,9 milioane euro pentru a finanța activități de promovare a produselor agro-alimentare europene atât în interiorul cât și în afara Uniunii Europene, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar, preluat de Agerpres.
"Reputația Europei pentru produse agro-alimentare nu are rival la nivel mondial. UE nu este din întâmplare cel mai mare exportator mondial de produse agro-alimentare. Politica noastră de promovare, care beneficiază de un buget majorat, îi sprijină pe producătorii din UE să își facă cunoscute produsele atât în interiorul cât și în afara UE", a declarat comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan.
Mai mult de jumătate din bugetul pentru 2020 (118 milioane euro) va merge spre campanii de promovare pe piețele din afara UE cu un potențial mare de creștere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic și SUA. Printre sectoarele eligibile se numără lactatele și brânzeturile, uleiurile alimentare, uleiul de măsline și vinurile. Campaniile de promovare selectate ar urma să crească competitivitatea și consumul de produse agro-alimentare din UE, să le majoreze vizibilitatea și cota de piață în țările țintă.
De asemenea, în anul 2020 a fost alocată o sumă de 100 milioane de euro pentru programe simple, în timp ce alți 91,4 milioane euro vor merge spre programe multiple. O sumă suplimentară de 9,5 milioane euro a fost pusă deoparte pentru finanțarea propriilor inițiative ale Comisiei. Acestea includ participarea la târguri și campanii de comunicare, precum și ofensive diplomatice conduse de comisarul european pentru Agricultură.
Apelul pentru trimiterea de propuneri pentru campaniile de promovare din anul 2020 va fi publicat în luna ianuarie 2020. Organizații ale producătorilor și organizații responsabile de activități de promovare sunt eligibile să aplice pentru finanțare și să își trimită propunerile. Programele simple pot veni de la una sau mai multe organizații din aceeași țară membră în timp ce în cazul programelor multiple trebuie să vină de la cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre.
Sursa:Agerpres