RAPORT | Televiziunile, care continuă să favorizeze masiv unii candidați electorali, au fost doar atenționate verbal

  • 26 Octombrie 2020 14:04
RAPORT | Televiziunile, care continuă să favorizeze masiv unii candidați electorali, au fost doar atenționate verbal

Candidatul independent la funcția de președinte al țării, Igor Dodon, sprijinit de Partidul Socialiștilor din Republica Moldova, continuă să fie favorizat masiv de mai multe posturi de televiziune.

Potrivit celui de-al 4-lea raport de monitorizare lansat astăzi de Centrul pentru Jurnalism Independent, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie acesta a avut cele mai multe apariții la posturile de televiziune monitorizate, în mare parte fiind prezentat în lumină pozitivă.

În perioada monitorizată, numărul de materiale electorale difuzate a crescut semnificativ, susțin autorii raportului. Analizând frecvența, spațiul intervențiilor directe ale candidaților, dar și tonalitatea reflectării lor la cele zece posturi de televiziune monitorizate, s-a constatat că cel mai des a apărut candidatul Igor Dodon, urmat de candidatul Partidului Acțiune și Solidaritate”, Maia Sandu și candidatul Palatformei Demnitate și Adevăr, Andrei Năstase. Directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, subliniază că în comparație cu ceilalți candidați, Igor Dodon, este prezentat cel mai des în lumină pozitivă.

Rezultatele noastre arată că anume în buletinele de știri avem o favorizare masivă, zicem noi, a unui candidat electoral care este prezentat zilnic cel puțin în câte un material de campanie. Când zic de campanie aceasta înseamnă că se merge după acest candidat la întâlnirile lui cu electoratul, cu oamenii și se vorbește despre promisiunile lui electorale, despre obiective. Noi am folosit sintagma tratament diferențiat al candidaților pentru că se face acest lucru doar în cazul unui singur candidat în timp ce alți candidați când se vorbește despre ei sunt prezentanți uneori neutru alteori negativ pentru că declarațiile lor de la întâlnirile cu alegătorii pot fi trunchiate sau pot fi scoase din context sau se mai amestecă fapte cu opinii”, a declarat Nadine Gogu.

Amintim că săptămâna trecută Consiliul Audiovizualului a examinat Raportul de monitorizare a principalelor buletine de știri ale unor furnizori de servicii media, pe perioada 02-15 octombrie, și a constatat că activitatea acestora în campania electorală se încadrează în limitele normalității, chair dacă aceștia au comis și unele încălcări. Consiliul Audiovizualului a decis doar să atenționeze verbal posturile vizate. În opinia, directorului executiv al centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, CA s-a remarcat printro indulgență fără precedent.

Este o indulgență fără precedent, după mine, din partea Consiliului Audiovizualului. Noi am mai avut parte de surprinze în ultimele campanii, dar ceea ce am văzut în campania curentă e ceva fără precedent. Cu certitudine, oricare telespectator neavizat, care nu pricepe prea mult în monitorizări și nu măsoară la secundă să vadă câte minute se oferă unui sau altui candidat, oricum vede că sunt anumite preferințe. Și ei, la CA votează pentru a avertiza verbal posturile care au admis, cum zic ei, așa încălcări ușoare”, a spus Nadine Gogu.

Cel de-al 4-lea raport de monitorizare a mass-media în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie a cuprins perioada 15-22 octombrie.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
11,63
Cer acoperit de nori
Umiditate:95 %
Vint:2,57 m/s
Sat
13
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău