Summit-ul Feroviar al Moldovei
-
03 Iulie 2013 13:47
Modernizarea rețelei de infrastructură feroviară pe relația cu Uniunea Europeană, proiectele Chișinău-Ungheni, Chișinău-Giurgulești, dar și construirea unei linii ferate între Constanța și Odessa, sunt câteva dintre temele abordate vineri, 8 iunie, în cadrul dezbaterilor primului Summit Feroviar al Moldovei. Responsabili în domeniul căilor ferate din Europa,…
Modernizarea rețelei de infrastructură feroviară pe relația cu Uniunea Europeană, proiectele Chișinău-Ungheni, Chișinău-Giurgulești, dar și construirea unei linii ferate între Constanța și Odessa, sunt câteva dintre temele abordate vineri, 8 iunie, în cadrul dezbaterilor primului Summit Feroviar al Moldovei.
Responsabili în domeniul căilor ferate din Europa, dar și din state membre ale CSI, și-au dat întâlnire în cadrul acestui summit, în încercarea de a găsi soluții pentru redresarea transportului feroviar în republica Moldova, dar și în toată regiunea. Anatol Șalaru, ministrul Transportului, despre principalele obiective ale Căilor Ferate din Moldova.
Septimiu Buzaș, secretar de stat în Ministerul Transporturilor din România, a reafirmat sprijinul României pentru dezvoltarea transportului feroviar din Republica Moldova.
Prezent la eveniment, șeful Delegației Uniunii Europene în republica Moldova, a vorbit despre viitorul căilor ferate în Europa și modalitățile prin care traficul de pasageri pe distanțe mari să devină profitabil pentru operatori și avantajos pentru călători.
Traducere)Astăzi, multe dintre companiile feroviare europene nu-și pot atinge potențialul, în special în domeniul transportului de pasageri pe distanțe medii și lungi. Acesta este un aspect pe care dorim să îl schimbăm, făcând căile ferate mai bune și mai ușor de folosit. Acest tip de transport poate și trebuie să facă mai mult pentru Europa. Trebuie să fie mai rapid, mai punctual și, deci, mai eficient.
Transportul cu trenul, în special cel de marfă, este în scădere cu 30 % în Republica Moldova față de aceeași perioadă a anului trecut. Întreprinderea de Stat Căile Ferate ale Moldovei, singurul operator din țară, este în plin proces de restructurare.