Astfel, potrivit sursei citate, din cele 26 de funcții de conducere scoase la concurs, în competiția pentru ocuparea a 20 funcții (77%) s-a înregistrat câte un singur candidat. Doar pentru șase funcții s-au înregistrat doi sau mai mulți candidați. În cazul a două din cele șase funcții, contracandidații s-au retras din concurs până la finalizarea acestuia, astfel încât în concurs a rămas doar un singur candidat. În final, doar patru (15%) din cele 26 de funcții de conducere au fost suplinite prin concursuri la care au participat efectiv doi sau trei candidați. Autorii Raportului susțin că aceste cifre confirmă că funcțiile de conducere în procuratură, cel mai des, sunt ocupate în lipsa unui concurs veritabil.
17 din cele 26 de funcții de conducere scoase la concurs (65%) au fost ocupate de candidații care dețineau deja interimatul funcției pentru care candidau. Aceștia au fost numiți interimari prin ordinul Procurorului General după ce procurorii-șefi anteriori au demisionat sau mandatul lor a expirat. Aceste cifre confirmă că, cel puțin în 65% din cazuri, procurorul-șef a fost de facto identificat de Procurorul General și învestit în funcție formal în baza concursului organizat de Consiliul Superior al Procurorilor.