STUDIU | Bebelușii ''pot distinge numărarea'', chiar și la vârsta de doar 14 luni

  • 24 Octombrie 2019 16:00
STUDIU | Bebelușii ''pot distinge numărarea'', chiar și la vârsta de doar 14 luni

Copiii mici, chiar și cei cu vârste de doar 14 luni, pot distinge numărarea unor obiecte, chiar dacă mai au câțiva ani până la momentul în care vor fi capabili să rostească cifre și să le înțeleagă sensul, conform rezultatelor unui studiu efectuat în Statele Unite, citat joi de Press Association, preluat de Agerpres.

Oamenii de știință au descoperit că bebelușii care sunt martori la numărarea unor obiecte sunt capabili să asocieze cuvintele ce reprezintă cifre cu cantitățile corespunzătoare, chiar dacă nu vor înțelege sensul complet al acestor cuvinte până în jurul vârstei de patru ani.

Cercetătorii au catalogat aceste concluzii, publicate în jurnalul Developmental Science, drept ''surprinzătoare'' și au declarat că rezultatele demonstrează că bebelușii disting numărarea ''cu câțiva ani mai devreme decât se credea anterior''.

''Cercetări ca a noastră demonstrează că bebelușii au de fapt o înțelegere destul de sofisticată a lumii - ei încearcă deja să priceapă ceea ce spun adulții din jurul lor și aici este inclus și acest domeniu al numărării și al numerelor'', a explicat autoarea principală a studiului, Lisa Feigenson, specialistă în științe cognitive la Johns Hopkins University din Maryland.

Cercetări efectuate anterior au demonstrat că procesul de numărare debutează la vârsta de aproximativ doi ani și jumătate, când copiii mici încep să rostească cifre, dar știu încă ce reprezintă acestea.

La aproximativ patru ani, copiii încep să înțeleagă principiul cardinal - o conexiune între rostirea unor cifre și o anumită cantitate de elemente.

Cercetătorii au realizat studiul experimental pe 80 de copii mici, cu vârste cuprinse între 13 și 20 de luni.

Echipa a realizat cinci teste, toate implicând ascunderea jucăriilor în interiorul unei cutii opace. În unele cazuri, cercetătorii au numărat fiecare jucărie cu voce tare înainte de a le pune în cutii, în timp ce în alte scenarii le dădeau drumul în cutie una câte una, în fața copiilor. Copiii aveau tendința de a-și pierde interesul când jucăriile nu erau numărate înainte de a fi ascunse. Însă, când cercetătorii au numărat jucăriile, cei mici au avut rezultate mai bune la a-și aminti numărul de jucării și au continuat să se uite în cutie pentru a încerca să le găsească pe toate.

''Aceste rezultate au fost foarte surprinzătoare deoarece toate cercetările anterioare din ultimul deceniu au arătat cât de dificil este pentru copii să stăpânească sensul cifrelor din cadrul numărătorii'', a declarat Jenny Wang, coautoare a studiului. 

Sursa:AGERPRES.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Dor de izvor cu Maria Mocanu
Meteo Chișinău
14,96
Cer acoperit de nori
Umiditate:74 %
Vint:4,63 m/s
Sat
13
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău