Soluția Boeing la problemele uriașe ale modelului 737 MAX 8 - Un update de software

  • 12 Martie 2019 16:01
Soluția Boeing la problemele uriașe ale modelului 737 MAX 8 - Un update de software

După catastrofa care a avut loc duminica trecută, Boeing pregătește un update de soft pentru computerul de bord al modelului 737 MAX 8. Update-ul va fi implementat din aprilie și va permite piloților să aibe mai mult control asupra aeronavelor, potrivit Quartz.

După catastrofa care a avut loc duminica trecută, Boeing pregătește un update de soft pentru computerul de bord al modelului 737 MAX 8. Update-ul va fi implementat din aprilie și va permite piloților să aibe mai mult control asupra aeronavelor, potrivit Quartz.

În ciuda celor doua accidente în care cunoscutul model Boeing 737 MAX 8 a fost implicat, Administrația Federală a Aviației din SUA susține că aeronava nu prezintă niciun risc în ceea ce privește zborul.

Cu toate acestea, cele două prăbușiri ale celui mai bine vândut model creat de gigantul american nu au fost trecute cu vederea. Din acest motiv compania pregătește un update de software pentru aeronava, menit să corecteze erorile computerului de bord care limitează controlul piloților asupra avionului.

Tragedia de duminică a determinat Ethiopian Airlines să anuleze toate zborurile modelului 737 MAX 8. Din motive de siguranță, Cayman Airlines, Brazil Gol Airlines și Aeromexico au decis să recurgă la aceiași soluție, mai notează Quartz.

În contextul problemelor majore pe care le are cunoscuta aeronava, autoritățile americane s-au sesizat și au emis o directivă de urgență către operatorii de transport aerian. Aceasta presupune reactualizarea manualelor de zbor cu informații despre modul în care pilotul trebuie să acționeze în cazul declanșării eronate a sistemului anti-stall.

Erorile sistemului de zbor se rezumă la captarea unor date greșite, în urma cărora computerul de bord poate direcționa avionul direct către sol. În cazul accidentului de duminică, datorită problemelor de software piloții nu au avut nicio posibilitate de a stabiliza vehiculul aerian.

Potrivit Administrației Federale a Aviației, sistemul, cunoscut și ca MCAS va suferi modificări care  vizează modul său de declanșare și felul în care răspunde la semnalele unghiului de atac.

Un raport preliminar din Noiembrie realizat de anchetatorii indonezieni ai catastrofei aeriene, prezintă dificultatea întâmpinată de piloți în încercarea de a câștiga altitudine. Efortul acestora a fost complet anulat de MCAS care a menținut aeronava îndreptată către sol.

sursa: mediafax

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Piese pe alese
Meteo Chișinău
4,96
Cer fragmentat
Umiditate:61 %
Vint:9,77 m/s
Sun
2
Mon
1
Tue
0
Wed
1
Thu
3
Arhivă Radio Chișinău