Potrivit sursei citate, în cazul procurării produselor avem dreptul de a preschimba produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenței de preț, dacă nu-l poate utiliza conform destinației. De exemplu, cineva a procurat o cămașă dar nu i se potrivește după culoarea costumului, în acest caz consumatorul poate solicita o altă cămașă, indiferent de model. În caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să solicite restituirea banilor.
Potrivit informațiilor publicate de Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supraveghrea Pieței, produsele se vor returna dacă:
- se va adresa timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, dovadă fiind bonul de casă (este necesară prezentarea nemijlocită a cumpărătorului), pentru a reuși preschimbarea produsului sau solicitarea banilor.
- se va prezenta produsul în stare nouă, ceea ce presupune ca acesta să nu fie purtat, să nu conțină defecte și lovituri mecanice, să fie etichetate, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.
În cazul produselor ce prezintă anumite defecte, prin urmare sunt necorespunzătoare, consumatorul are dreptul la repararea gratuită a produsului. Pe perioada reparației produsului, comerciantul este obligat, în termen de 3 zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcționabil de uz casnic. De exemplu: s-a defectat mașina de spălat haine. Pe parcursul reparației mașina de spălat, fiind un produs casnic necesar, trebuie înlocuită temporar cu alta.În cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant. Reparația urmează a fi efectuată într-un termen util și convenabil consumatorului. Termenul de reparație trebuie respectat, în caz contrar intervin penalități în favoarea consumatorului.
- înlocuirea produsului procurat cu un produs de calitate similară;
- întoarcerea banilor pentru produsul necalitativ.