Raport API | Puține dintre site-urile online monitorizate au avut o politică editorială echilibrată în campania electorală
-
24 Iunie 2021 12:25
Mai multe portaluri de știri din Republica Moldova s-au manifestat ca surse de agitație electorală, iar politicile de denigrare a anumitor concurenți și de promovare a altora continuă, constată cel de-al doilea Raport de monitorizare a presei online în campania electorală. Raportul este realizat de către Asociația Presei Independente și se referă la comportamentul editorial al unui număr de 10 site-uri în perioada 11-20 iunie, transmite Radio Chișinău.
În perioada de monitorizare au fost analizate 841 de materiale jurnalistice, printre acestea numărându-se interviuri, știri, sondaje politice și altele. Și în perioada de monitorizare 11-20 iunie, experții au constatat că Partidul Acțiune și Solidaritate a fost cel mai des plasat în contexte negativ în mediul online. În același timp, Blocul Comuniștilor și Socialiștilor a apărut deseori în context pozitiv sau neutru.
Puține dintre site-urile monitorizate au avut o politică editorială echilibrată, potrivit directorului Asociației Presei Independente, Petru Macovei.
Au continuat politicile de defavorizare a anumitor concurenți electorali și de promovare a altora. În general, se poate de spus că urmare a acestei a doua perioade de monitorizare, este vorba 11-20 iunie, 2021, noi avem în continuare câteva portaluri care nu sunt altceva decât surse de agitație electorală ale anumitor concurenți electorali și de discreditare a oponenților acestora. Doar două portaluri, în primul rând Agora.md și, în mare măsură Newsmaker.md își îndeplinesc misiunea de informare obiectivă și echilibrată în această campanie electorală.
În opinia experților API, materialele publicate în perioada de referință au fost disproporționate și din punct de vedere al genului, favorizându-i pe bărbați, cu 48%, iar femeile cu o prezență de doar 13,52% în știri și alte materiale.
Monitorizarea este realizată de API, în cadrul Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte, și va continua până în ziua alegerilor, iar Asociația va prezenta rapoarte după fiecare zece zile de campanie.