Profitul Samsung, peste așteptările analiștilor
-
07 Aprilie 2015 12:07
Samsung Electronics, cel mai mare producător mondial de telefoane mobile și televizoare, se așteaptă la o creștere a profitului în primul trimestru din 2015, după lansarea noilor smartphone-uri Galaxy S6 și Galaxy S6 Edge, scrie Agerpres.
Samsung estimează că, în perioada ianuarie - martie 2015, va înregistra un profit operațional de aproximativ 5.900 miliarde woni (5,44 miliarde de dolari), în creștere cu aproape 12% față de precedentele trei luni și peste așteptările analiștilor, de 5.300 miliarde de woni.
Vânzările companiei din Coreea de Sud ar urma să se situeze la 47.000 miliarde de woni, în perioada ianuarie - martie 2015, în scădere cu 11% față de precedentele trei luni.
Marți, acțiunile Samsung au urcat la bursă cu 0,4%.
Analiștii se așteaptă ca lansarea noilor smartphone-uri Galaxy S6 și Galaxy S6 Edge să revitalizeze vânzările și profitul Samsung, în următoarele trimestre.
Galaxy S6 are o carcasă de metal în loc de una de plastic și, de asemenea, poate fi încărcat wireless, o noutate care ar urma să deschidă un nou capitol în industria telefoanelor inteligente. Unii analiști au apreciat că acesta este cel mai bun telefon creat vreodată de Samsung, după ce precedentul model, Galaxy S5, nu a reușit să-i impresioneze.
Firma de cercetare de piață Gartner a anunțat, în martie, că 2014 a fost anul în care vânzările mondiale de smartphone-uri au trecut pragul de un miliard de unități, aproximativ 1,2 miliarde de telefoane mobile inteligente fiind vândute la nivel global, în creștere cu 28,4%, comparativ cu 2013.
Smartphone-urile au reprezentat, anul trecut, două treimi din cele 1,9 miliarde telefoane mobile vândute la nivel global.
De asemenea, Gartner informează că, în ultimul trimestru al anului trecut, Samsung a pierdut titlul de lider mondial pe piața smartphone-uri în fața celor de la Apple. Samsung deținea această poziție din 2011. Dintre cele 367,5 milioane smartphone-uri vândute la nivel global în trimestrul patru 2014, aproximativ 75 de milioane au fost dispozitive marca iPhone față de 73 de milioane de smartphone-uri marca Samsung.
'Performanțele Samsung pe piața smartphone au continuat să se deterioreze în trimestrul patru 2014, când a pierdut aproape 10 puncte procentuale din cota sa de piață. Samsung se chinuie în continuare să controleze fenomenul de scădere a cotei sale de piață, care a atins cel mai ridicat nivel în trimestrul trei 2013. Această tendință descrescătoare arată că partea ocupată de Samsung pe piața smartphone-urilor premium a început să fie supusă la presiuni', a declarat Anshul Gupta, analist principal la Gartner.
Pe piața smartphone-urilor, în 2014 Samsung a fost lider mondial cu 307,6 milioane dispozitive și 24,7% din piață, comparativ cu 191,4 milioane dispozitive vândute, respectiv o cotă de piață de 15,4% în cazul Apple.