PROFIT în scădere pentru întreprinderile din R. Moldova
-
16 Iunie 2016 15:35
Întreprinderile din Republica Moldova au înregistrat profit în scădere, față de așteptările pe care le aveau pentru primul trimestru al anului 2016, iar climatul de afaceri este considerat unul nu foarte atractiv, potrivit Barometrului de afaceri, făcut public astăzi de compania Magenta Consulting. În total au fost chestionați manageri de la peste 600 de întreprinderi…
Întreprinderile din Republica Moldova au înregistrat profit în scădere, față de așteptările pe care le aveau pentru primul trimestru al anului 2016, iar climatul de afaceri este considerat unul nu foarte atractiv, potrivit Barometrului de afaceri, făcut public astăzi de compania Magenta Consulting. În total au fost chestionați manageri de la peste 600 de întreprinderi moldovenești sau cu capital străin.
Indicatorul referitor la climatul de afaceri este unul negativ, în percepția oamenilor de afaceri din Republica Moldova, dar a celor străini care administrează aici afaceri.
Ei subliniază că reluarea suportului financiar internațional în favoarea Republicii Moldova, mai ales din partea FMI, relansarea programelor de cooperare ale Uniunii Europene, progresul în vederea luptei cu corupția precum și reforma justiției rămân indispensabile pentru relansarea încrederii din partea mediului de afaceri.
Deși instabilitatea politica și socială a luat sfârșit, mediul de afaceri rămâne totuși prudent în relația sa cu autoritățile, mai arată autorii studiului.
Totuși, faptul că a fost numit un nou Guvernator la Banca Națională este perceput ca unul pozitiv, la fel ca și instituirea moratoriului asupra controalelor de stat.
Această tendință este mai accentuată pentru întreprinderile străine, în comparație cu cele locale precum și pentru întreprinderile din sectorul agricol, care par să fie mai optimiste. Mai prudente sunt întreprinderile ce au o activitate orientată spre piața externă.
De asemenea, oamenii de afaceri au mai spus că nu au realizat investiții în prima parte a acestui an, iar previziunile sunt ușor pozitive.
Barometrul de afaceri este realizat cu sprijinul Camerei de Comerț Moldo-Franceză și a Cooperării Economice Moldo-Germane. Chestionarea a fost realizată în perioada 13 aprilie – 12 mai 2016 pe un eșantion de 610 întreprinderi