Prăbușirea podului din Genova | Amenda pe care o riscă Autostrade
-
17 August 2018 10:35
Guvernul italian a deschis, aseară, o anchetă asupra activității companiei Autostrade, responsabilă de întreținerea podului de la Genova, prăbușit, marți, cu tot cu mașinile care circulau pe el.
Compania Autostrade - cel mai mare operator de taxare rutieră din Italia - riscă o amendă de cel puțin 150 de milioane de euro, dar și revocarea concesiunii austostrăzii. Ministerul Transporturilor i-a dat societății 15 zile pentru a arăta că și-a îndeplinit toate obligațiile contractuale, adăugând că dorește ca aceasta să reconstruiască podul de la Genova pe cheltuiala proprie.
Procurorii italieni au deschis o anchetă privind motivele din spatele prăbușirii podului. Și procurorii francezi au deschis un dosar în legătură cu același accident, deoarece acolo au murit cel puțin patru cetățeni francezi.
Podul Morandi traversa un curs de apă, o cale ferată și trecea pe deasupra unui ansamblu de blocuri de locuințe și depozite, la o înălțime de circa 45 de metri, făcând legătura între autostrada Milano-Genova și cea care leagă portul Genova de sudul Franței.
Viaductul - o lucrare în care au fost folosite tehnici inovatoare la vremea construirii sale - nu a fost, însă, conceput să susțină, o perioadă de zeci de ani, un trafic atât de intens, a declarat arhitecta italiană Marzia Marandola, profesoară la Universitatea Sapienza, din Roma. Acest pod face parte din categoria lucrărilor delicate, care cer o atenție deosebită, precum Podul Brooklyn de la New York sau Turnul Eiffel din Paris, iar pe termen lung, întreținerea lor costă, evident, mai scump decât construirea și este foarte dificil să se facă intervenții punctuale, a subliniat arhitecta.
Mâine este doliu național în Italia, în memoria celor 38 de oameni care și-au pierdut viața în teribila catastrofă.