Peste 40 de operatori, care activează în cadrul noului Serviciu de urgență 112 din R. Moldova, au beneficiat de instruire

  • 11 Decembrie 2018 14:45
Peste 40 de operatori, care activează în cadrul noului Serviciu de urgență 112 din R. Moldova, au beneficiat de instruire

Peste 40 de operatori, care activează în cadrul noului Serviciu de urgență 112 din R. Moldova, au beneficiat de o instruire din partea unor experți din România. Asistența tehnică face parte dintr-un proiect finanțat de Ambasada României la Chișinău și Guvernul Suediei.

Timp de aproape un an, atât reprezentanții din conducere, cât și operatorii Serviciului 112, de la Chișinău, au avut parte de un modul de instruire cu experți veniți din România. Cele mai importante rezultate au fost scăderea timpului de reacție la preluarea apelurilor de urgență, cât și trierea apelurilor non urgente, a menționat într-o declarație de presă directorului Serviciului Național Unic pentru apelurile de Urgență 112, Liviu Oboroc:

”În mai, la câteva luni de la lansare, reușeam să preluăm 52-54 de apeluri în cinci secunde. În prezent am ajuns la o cifră de 64 de apeluri preluate în primele cinci secunde. Din totalul celor peste 2,5 milioane de apeluri înregistrate până acum, 64% la preluăm în primele cinci secunde”, a menționat Liviu Oboroc.

În prezent cea mai mare problemă cu care se confruntă serviciul 112 din Republica Moldova sunt apelurile non urgente, care constituie aproape 70 la sută din numărul total. În acest sens urmează să fie organizate campanii de conștientizare în masă. Cătălin Harnagea este directorul general al Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare –RoAid, compania care a oferit expertiză tehnică și a instruit operatorii de la Chișinău.

”S-a oferit expertiza modului în care se răspunde și a modului în care, după ce răspunde un operator, se transmite informația  la ambulanță, poliție, pompieri. Modul în care răspund și grila de întrebări adresate. În asta a constat ajutorul nostru. Nu doar în privința infrastructurii tehnice,  cât și în privința managementului operațional. Cine răspunde și către cine se îndreaptă apelul”, a relatat Cătălin Harnagea.

Amintim că numărul unic 112 pentru apelurile de urgență funcționează non-stop și este activ pe teritoriul R. Moldova de la 29 martie. Potrivit statisticilor, numărul apelurilor de urgență făcute de atunci a depășit 2,5 milioane. Serviciul a integrat și apelurile către numerele 901, 902 și 903 folosite pentru apelarea pompierilor, poliției și a ambulanței.

Crearea Serviciului 112 este o prevedere a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană. Aceasta are statut de instituție publică și funcționează în baza alocațiilor din bugetul de stat, mijloace extrabugetare și din fondurile donatorilor.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Dor de Izvor cu Maria Mocanu
Meteo Chișinău
9,96
Cer senin
Umiditate:70 %
Vint:1,54 m/s
Sat
15
Sun
15
Mon
17
Tue
16
Wed
14
Arhivă Radio Chișinău