Peste 11,2 milioane de turiști au vizitat Parisul în timpul Jocurilor Olimpice de vară
-
12 August 15:58
Profesioniștii din turism au făcut un prim bilanț pozitiv după Jocurile Olimpice găzduite de Paris, dar speră la un nou aflux de încasări în următoarele zile, pentru că urmează și Jocurile Paralimpice. O „imagine reabilitată”, o organizare fără probleme și hoteluri pline ochi sunt primele efecte vizibile ale Jocurilor Olimpice încheiate ieri seara, 11 august, în ciuda fenomenului de „evadare” din partea publicului francez, relatează AFP, citat de news.ro.
Potrivit unui prim raport al Biroului de turism din Paris, publicat luni, 11,2 milioane de vizitatori au luat parte la activități legate de Jocurile Olimpice în regiunea pariziană între 23 iulie și 11 august, cu sau fără bilet. Această cifră este la fel de mare ca numărul de vizitatori din aceeași perioadă a anului 2023 și este în conformitate cu cele 11,3 milioane de vizitatori așteptați de organizare.
Cu cele 4 milioane de vizitatori așteptați la Jocurile Paralimpice (dintre care 90% vor fi francezi), evenimentul ar trebui, prin urmare, să atragă 15 milioane de vizitatori.
În detaliu, 85% dintre vizitatori sunt francezi, dintre care 45% din regiunea Marelui Paris, și 15% din străinătate, în frunte cu americanii, germanii și britanicii, cu toții mai numeroși decât în aceeași perioadă în 2023, conform acestor cifre.
Potrivit Paris 2024, peste 9,5 milioane de bilete au fost vândute și 6 milioane de vizitatori au venit la locurile de sărbătorire a evenimentului.
„Deoarece suntem deja o capitală extrem de turistică, provocarea pentru noi a fost să putem promova toate valorile orașului, fie în ceea ce privește turismul durabil, mobilitatea ușoară, conservarea apei, Sena... Jocurile Olimpice au fost o modalitate minunată de a le pune în valoare”, a declarat Corinne Menegaux, director general al Biroului pentru turism din Paris.
„Ne bazăm foarte mult pe această imagine magnifică pentru a stimula în continuare numărul de turiști până la sfârșitul anului și în următorii doi sau trei ani”, mărturisește ea.
Pentru hotelieri, după un început de iulie mai mult decât sumbru, rata de ocupare, datorită străinilor, a ajuns în cele din urmă la 84% în Parisul interior, cu 10 puncte procentuale mai mult decât la aceleași date în 2023 (23 iulie/6 august). De această creștere au beneficiat în special unitățile de lux, cu o rată de ocupare de 85,5% (+16,5 puncte procentuale).
Toate orașele gazdă ale JO (Lille, Marsilia, Châteauroux etc.) au beneficiat de acest lucru, cu o creștere a numărului de înnoptări de 16% pentru vizitatorii francezi și de 18% pentru vizitatorii străini, potrivit ADN Tourisme, federația birourilor de turism.
La Paris, „euforia Jocurilor Olimpice a fost în plină forță, cu rate de ocupare în creștere și prețuri multiplicate de peste 2 ori (+118%)”, explică MKG. Aceasta se traduce printr-un câștig de 357 de milioane de euro pentru hotelierii din Franța, potrivit calculelor MKG, care estimează că această creștere a vânzărilor compensează săptămânile sumbre care au precedat evenimentul.
Există câștigători și perdanți: restaurantele și magazinele situate departe de locurile de desfășurare a competiției, muzeele și siturile turistice precum Disneyland Paris și-au văzut numărul de vizitatori în scădere.
„În timp ce sectorul de cazare a reușit să compenseze scăderea numărului de vizitatori începând cu luna iunie prin creșterea prețurilor, acest lucru nu s-a întâmplat în cazul sectorului de catering, care a fost, prin urmare, mai degrabă penalizat de Jocuri”, subliniază MKG.
„Comportamentul vizitatorilor în aceste 15 zile este complet diferit de comportamentul turistic normal. Activități precum vizitarea muzeelor și cateringul nu se comportă în același mod”, explică Corinne Menegaux.
Vizitatorii care au preferat serviciile de catering la fața locului au fost, de asemenea, mai înclinați să mănânce pe fugă și să cheltuiască mai puțin. Dar, pentru Corinne Menegaux, acest lucru ar trebui să fie compensat de activitatea din următoarele săptămâni.
„De mâine vor sosi noi oameni”, asigură ea, „oameni care sunt motivați de atmosfera Jocurilor și care au văzut că, în cele din urmă, totul merge bine”.