Peste 100 de mii de lei, restituiți consumatorilor de la începutul anului 2017
-
06 Martie 2017 17:18
În primele luni ale acestui an, peste 100.000 de lei au fost restituiți consumatorilor, care au procurat produse neconforme sau cărora le-au fost prestate servicii necalitative. Cea mai mare sumă restituită a fost de 64.000 de lei.
Potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorilor (APC), în majoritatea cazurilor, petițiile depuse de către consumatori au fost soluționate pe cale amiabilă, restituindu-se contravaloarea produselor procurate, informează BIZLAW. Printre produsele restituite sunt telefoane mobile, haine, articole de mobilă, echipamente media, piese auto etc.
Cea mai mare sumă, 64.000 de lei, a fost restituită unui consumator care a reclamat prestarea necalitativă a serviciilor de reparație a automobilului, de pe urma cărora a suferit pagube. În urma cercetărilor efectuate, s-a stabilit că au fost instalate piese necalitative și neconforme, ceea ce a dus la nefuncționarea motorului.
Un alt consumator, care a reclamat prestarea necalitativă a serviciilor (confecționarea unei uși – 11.000 de lei), a declarat că agentul economic implicat a demonstrat nereceptivitate și a evitat soluționarea cauzei. Totodată, acesta a refuzat restituirea contravalorii produselor, încălcând, astfel, Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor.
Potrivit APC, tot mai mulți consumatori depun petiții privind refuzul unor agenți economici de a preschimba produsul și de a restitui contravaloarea acestora. Potrivit art. 18 al Legii privind protecția consumatorului, remedierea gratuită a deficiențelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanție sau termenului de valabilitate, deficiențe care nu sunt imputabile consumatorului, se face necondiționat de către vânzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamației de către consumator sau în termenul stabilit prin contract.
Mai mult, conform Hotărârii Guvernului Nr. 1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare și a termenelor de garanție, odată cu depunerea reclamației trebuie să prezentați și bonul de casă sau alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii.