Parisul renunță după 118 ani la tichetele de metrou
-
13 Iulie 2018 08:46
Cunoscutele tichete de metrou din Paris, tipărite pe hârtie cartonată cu formă dreptunghiulară și folosite încă din 1900, anul inaugurării primei linii de metrou din capitala Franței, vor deveni în curând obiecte care aparțin trecutului, întrucât urmează să fie înlocuite cu un sistem de acces complet automatizat, similar celui care funcționează deja în cadrul rețelei de transport subteran din Londra, informează Reuters.
Pentru mulți turiști, acele tichete albe - adeseori cumpărate într-un carnet de 10 bilete - nu pot fi separate de ideea unui sejur la Paris. Adeseori, ele sunt regăsite de posesorii lor, după mulți ani, între paginile unor cărți, pe fundul portofelelor sau sub canapele.
Sunt obiecte care pot fi pierdute foarte ușor și sunt aruncate adeseori pe jos, unde au nevoie de un an pentru a se descompune, iar banda magnetică de pe spatele lor tinde să devină nefuncțională cu timpul. În fiecare an, aproximativ 550 de milioane de tichete de metrou sunt vândute la Paris.
Ca urmare, Ile-de-France Mobilities (IDFM), compania care coordonează rețeaua de transport în comun din Paris și din Regiunea Pariziană, a votat miercuri în favoarea automatizării sistemului de acces în metroul parizian până în 2021.
"Vom elimina treptat folosirea tichetului de metrou", a declarat Valerie Pecresse, președintele IDFM și coordonatorul sistemului de transport public din Regiunea Pariziană.
Deși mulți dintre navești folosesc deja carduri electronice săptămânale, lunare și anuale, denumite Navigo, similare cardului Oyster folosit de metroul din Londra, IDFM va introduce alte două opțiuni, create în special pentru turiști și călătorii ocazionali.
Metroul parizian ocupă locul al 10-lea în topul celor mai aglomerate rețele de transport subteran din lume, fiind utilizat de 1,5 miliarde de pasageri în fiecare an. Însă din punct de vedere al tehnologiei, Metroul din Paris a rămas în urmă față de cele din Londra și Tokyo, iar aceste mici bilete reprezintă una dintre problemele sale principale.
"5% din tichetele de metrou se demagnetizează și nu mai funcționează, frustrându-i pe călători. Noile sisteme de acces vor rezolva efectiv această problemă", a declarat Sebastien Mabille, purtător de cuvânt al IDFM.
Noile sisteme de acces vor fi introduse în aprilie și octombrie anul viitor, permițând astfel Metroului din Paris și rețelei sale interconectate de autobuze și trenuri să devină complet digitalizate înainte de Jocurile Olimpice din 2024, care vor fi organizate în capitala Franței.