În prezent, potrivit sursei citate, normele legale spun că operatorii rutieri care efectuează operațiuni de transport rutier au obligațiunea să asigure îmbarcarea persoanelor, din localitățile unde sunt autogări numai de pe teritoriul autogărilor, cu excepția transportului rutier în trafic local și municipal. Din localitățile unde nu există autogări – numai din stațiile publice, iar în lipsa acestora (cu condiția includerii localității în graficul de circulație), din locurile care să asigure securitatea persoanelor transportate.
Autorii proiectului spun că distanța de la autogară de 1.000 metri este calculată pentru a oferi siguranță în activitatea economică atât autogării cât și interesului călătorilor, totodată este o unitate de măsură pentru aplicarea tarifului la călătorie.
În nota informativă a proiectului se aduce exemplul municipiului Chișinău, care o suprafață mai mare decât alte localități și la efectuarea transporturilor rutiere de persoane prin servicii regulate interraionale, călătorii sunt obligați să efectueze îmbarcarea din autogară fapt ce creează dificultăți atât pentru călători cât și pentru agenții transportatori.
În prezent, transportul rutier de persoane prin servicii regulate raionale și interraionale au un tarif de 70 bani/km pentru un pasager pentru categoria I de confort și 60 bani/km pentru un pasager, pentru categoria II de confort. Tarifele respective sunt aplicate din 1 ianuarie 2020.