O pană de la o pasăre care a trăit pe vremea dinozaurilor, descoperită conservată într-un chihlimbar

• 18 Decembrie 2018 20:00

O pană provenind din coada unei păsări care a trăit în urmă cu circa 100 de milioane de ani a fost descoperită într-un chihlimbar de o echipă de oameni de știință din China și Canada, relatează Xinhua.

''Spre deosebire de majoritatea penelor din coadă descoperite în fosile de compresie, cea din chihlimbar prezintă pana într-o structură tridimensională și conține mai multe informații'', a declarat unul dintre cercetătorii chinezi, Zou Jinmei.

''Pana datează de la începutul Cretacicului, o perioadă importantă pentru evoluția păsărilor'', a explicat Xing Lida, cadru didactic la Universitatea de Geoștiințe din China. ''În această perioadă anumite tipuri de dinozauri au evoluat în păsări'', a adăugat Lida.

Pana din zona cozii conservată în chihlimbar a fost descoperită în Valea Hukawng din nordul Myanmar, o regiune bogată în astfel de fosile.

Chihlimbarul poate conține diferite tipuri de țesuturi moi și oferă informații palaeontologice valoroase, a notat Xing.

Descoperirea a fost publicată în Journal of Palaeogeography.

Sursa: AGERPRES