Motorul care sfidează legile fizicii a trecut testele NASA: Călatoria până pe Marte ar dura doar 70 de zile

• 22 Noiembrie 2016 12:34

Cursa catre colonizarea planetei Marte este cu un pas mai aproape, dupa ce cercetatorii NASA au stabilit ca motorul EM Drive, care pana acum era privit ca un proiect fantezist, imposibil de pus in practica, este, de fapt, realizabil.

Sistemul de propulsie care sfideaza legile fizicii asa cum le stiam pana acum ar putea revolutiona complet orice mijloc de transport. Datorita propulsiei cu ajutorul microundelor, o calatorie pana pe Marte ar dura doar 70 de zile, fata de aproximativ 7 luni cat i-ar lua la ora actuala unei navete echipata cu ultima generatie de motoare sa ajunga pe Platena Rosie, scrie Ziare.com.

Science Alert noteaza ca, dupa luni de asteptari si speculatii, lucrarea NASA despre acest motor, revizuita de cercetatori, a fost publicata oficial.

Iar concluziile oamenilor de stiinta sunt ca sistemul de propulsie considerat imposibil de pus in practica pana acum ar putea functiona.

Astfel, in loc sa fie folosit combustibil de racheta, greu si ineficient, sunt generate microunde care sunt "trimise" inainte si inapoi in interiorul unei cavitati conice de metal, pentru a genera astfel propulsie electromagnetica.

Insa asta incalca legea a treia a lui Newton, principiul actiunii si reactiunii, care spune ca este nevoie de o reactie egala si opusa pentru fiecare actiune. Potrivit acestei legi, pentru ca un sistem sa genereze propulsie, trebuie sa impinga ceva in directia opusa, lucru pe care EM Drive nu il face. Cu toate acestea, a trecut test dupa test.

Raportul arata ca sistemul produce 1,2 milinewtoni pe kilowatt de propulsie in vid, fara combustibil, practic fara nimic care sa genereze propulsia.

In comparatie, sistemul extrem de puternic de propulsie Hall genereaza 60 de milinewtoni pe kilowatt, cu mult peste EM Drive (Electromagnetic Drive), insa are nevoie de o cantitate mare de combustibil, iar aceasta greutate i-ar putea anula performanta.

Electromagnetic Drive este un sistem de propulsie propus initial de inventatorul britanic Roger Shawyer, in anul 1999. Acesta a calculat ca EM Drive ar putea fi atat de eficient incat ar putea duce o nava spatiala pe Marte in doar 70 de zile.

Matematic, acest lucru inseamna ca viteza medie de deplasare catre Marte ar fi de peste 3 milioane de kilometri pe zi, adica circa 125.000 de kilometri pe ora, ceea ce este de peste 100 de ori mai mult decat viteza sunetului.