Majoritatea posturilor TV au fost părtinitoare în campanie și au dezinformat populația, iar CCA a fost INEFICIENT

  • 16 Noiembrie 2016 14:01
Majoritatea posturilor TV au fost părtinitoare în campanie și au dezinformat populația, iar CCA a fost INEFICIENT Hungarian Spectrum

Asociațiile de media care au monitorizat reflectarea campaniei electorale în mass-media, cer demisia președintelui Consiliului Coordonator al Audiovizualului, Dinu Ciocan.

În opinia experților, majoritatea posturilor de televiziune au fost părtinitoare în campanie, au dezinformat și manipulat populația, iar CCA nu a luat măsuri eficiente pentru a preveni și contracara acest lucru. 

Raportul organizațiilor de media arată că televiziunile care fac parte din holdingul General Media Grup – Prime, Canal 2, Canal 3 și Publika TV, au defavorizat-o pe Maia Sandu și l-au prezentat pe Igor Dodon, mai mult în context neutru.

NTV Moldova și Accent TV l-au favorizat pe Igor Dodon, iar Jurnal TV – pe Maia Sandu. Celelalte posturi au avut o politică editorială relativ echilibrată.

Directoarea Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu a menționat că a existat un acord tacit din partea CCA față de comportamentul ne-echilibrat al unor posturi TV în cadrul campaniei pentru prezidențiale.

„În afară de partizanat, constatăm defăimare, manipulare, dezinformare. Și de aceasta se face responsabilă nu doar presa, nu doar aceste posturi care au difuzat astfel de materiale. Noi credem că sunt responsabili de această situație și membrii CCA, care în această campanie nu au demonstrat că își iau în serios rolul de reglementator. CCA s-a comportat mai mult ca un observator pasiv al situației. Considerăm că de aceasta se face vinovat CCA, pentru că s-a făcut cu acordul tacit al CCA”, a declarat Nadine Gogu.

Solicitat de Radio Chișinău, președintele CCA, Dinu Ciocan, a declarat doar că instituția pe care o conduce a monitorizat 14 posturi de televiziune, respectând prevederile legale.

„Au fost prezentate rapoarte chiar mai multe decât prevede Codul Electoral și Regulamentul de reflectare a campaniei,  care prevede un raport la două săptămâni. Noi am prezentat câte un raport la 10 zile, deci au fost prezentate 3 rapoarte pe perioada campaniei și un raport de totalizare, iar pentru turul doi preconizăm prezentarea a două rapoarte”, a constatat Dinu Ciocan.

Amintim că televiziunile susmenționate au fost sancționate de CCA pe parcursul acestei campanii, în două rânduri, cu amenzi maxime în valoare de 5400 de lei. Deși sancțiunile se aplică gradual, CCA a explicat că a trebuit să aplice de două ori aceeași pedeapsă – amendă maximă, pentru că prima decizie în acest sens nu fusese publicată în Monitorul Oficial și nu intrase în vigoare.

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Agenda globală
Meteo Chișinău
1,63
Cer acoperit de nori
Umiditate:99 %
Vint:0,51 m/s
Thu
4
Fri
5
Sat
6
Sun
3
Mon
2
Arhivă Radio Chișinău