Germanii nu mai cumpără mașini second-hand diesel. Cumpărătorii străini profită de pe urma scăderii prețurilor
-
16 August 2018 19:02
Germania exportă automobile diesel second-hand într-un ritm record, în condițiile în care șoferii sunt nesiguri cu privire la posibilele interdicțiile de circulație în orașele germane, pe lângă o problemă mai amplă de imagine după scandalul privind automobilele Volkswagen, informează Bloomberg.
SSPotrivit unui studiu realizat de o universitate din Germania, acești factori au crescut anul trecut exporturile de automobile diesel second-hand cu o cifră record de peste 20%. În 2017, italienii și austriecii au fost cei mai mari cumpărători de automobile diesel second-hand din Germania, în timp ce vânzările spre Croația și Ucraina aproape s-au dublat.
Potrivit Biroului Federal de Statistică, Germania a exportat în total 239.541 de automobile diesel second-hand anul trecut. Italia, cu 22.400 de unități și Austria, cu 21.600 de unități, au fost cei mai mari importatori, în timp ce vânzările Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de unități. România este pe locul șapte în top, după Ungaria, cu 11.500 de automobile diesel second-hand importate anul trecut din Germania.
Această creștere a exporturilor de automobile diesel second-hand din Germania coincide cu o scădere a înmatriculărilor de automobile diesel în Germania.
Consumatorii cumpără mai multe automobile cu motoare pe benzină, un trend care a început după scandalul din 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante pentru aproximativ 11 milioane de automobile diesel vândute la nivel global.
„Sentimentul față de motoarele diesel este unul negativ în Germania”, spune Christian Kille, profesor la Universitatea de Științe Aplicate din Wuerzburg - Schweinfurt, care a realizat acest studiu.
În schimb, cumpărătorii străini profită de pe urma scăderii prețurilor, se mai arată în acest raport.
sursa: digi24
Reticența cumpărătorilor germani față de automobilele second-hand are legătură și cu discuțiile privind introducerea unor interdicții de circulație în mai multe orașe din Germania, după ce astfel de restricții au fost anunțate deja în unele zone din Stuttgart și Hamburg.
„Oamenii nu știu dacă și cum va interzice guvernul circulația automobilele diesel. Majoritate oamenilor nu vor cumpăra automobile diesel pentru a fi siguri”, susține Christian Kille. Acesta subliniază că va avea loc o tranziție mai accentuată spre vehiculele electrice. Cifrele statistice publicate de Autoritatea federală pentru transport arată că vânzările de automobile hibride s-au dublat în luna iulie până la 13.559 de unități, ceea ce reprezintă cotă de piață de 4,3%, față de una de 2,5% în 2017.