• 04 August 2019 12:36
FOTO | Un femur gigant de dinozaur, descoperit în Franța

Un femur gigant de turiasaurus, care măsoară peste doi metri, 40 de tone și 30 de metri lungime, a fost descoperit în situl din Angeac-Charente, Franța, potrivit Le Figaro.

Femurul descoperit în urmă cu câteva zile în situl Angeac-Charente, între Cognac și Angoulême, a fost scos la suprafață de doctorandul Maxime Lasseron.

FOTO | Un femur gigant de dinozaur, descoperit în Franța

Piesa, care a fost curățată de argilă, este într-un stadiu de conservare remarcabil. "Zonele musculare și articulațiile sunt păstrate minunat", a subliniat Jean-François Tournepiche, conservator la Muzeul din Angoulème, care supervizează săpăturile deschise în această carieră.

FOTO | Un femur gigant de dinozaur, descoperit în Franța

Animalul este un turiasaurus, un ierbivor gigant din familia sauropode. Este un văr al diplodocului: corpul este mai masiv, gâtul mai alungit, coada mai scurtă și mai groasă. Capul este mai cubic, maxilarul mai pătrat. Aceștia sunt cei mai mari dinozauri descoperiți în Europa (ei au fost mai întâi descoperiți în Spania și Portugalia). Se regăsesc și în Statele Unite.

Cercetătorii au contabilizat peste 7.500 de oase și 66.000 de fragmente până în prezent în sit. Oamenii de știință au găsit 45 de specii diferite de vertebrate, de la broaște țestoase la reptile zburătoare, crocodili și mamifere mici.

Specialiștii au descoperit și câteva resturi de stegosaurus, acei dinozauri cu coloană vertebrală acoperită de armură, cu coadă prevăzută cu coarne.