Inteligenţa artificială, „o ameninţare existenţială' pentru jurnalism”

  • 08 Octombrie 2017 16:44
Inteligenţa artificială, „o ameninţare existenţială' pentru jurnalism”

Dezvoltarea inteligenţei artificiale, care a pătruns deja în universul jurnalismului, are potenţialul de a bulversa acest sector de activitate, în principal prin prisma oportunităţilor, dar reprezintă în acelaşi timp şi 'o ameninţare existenţială', potrivit unui studiu publicat sâmbătă de Future Today Institute din Washington, informează Agerpres.

Studiul reaminteşte că organizaţiile de presă utilizează deja programe de inteligenţă artificială pentru a scrie articole pe baza unor date (rezultate din competiţii sportive şi informaţii financiare).

Potrivit studiului, dezvoltarea maşinilor va permite 'într-un viitor nu chiar atât de îndepărtat' să genereze, fără intervenţia jurnaliştilor, articole care nu se vor mai mulţumi să dea o anumită formă informaţiilor extrase din baze de date, ci şi să realizeze diverse analize.

Potrivit cercetării realizate de institutul menţionat, creat de Amy Webb, o specialistă în tendinţe emergente în materie de tehnologie, cea mai serioasă ameninţare provine din evoluţia raportului dintre indivizi şi tehnologie.

Până în 2023, potrivit previziunilor formulate de Future Today Institute, jumătate din totalul interacţiunilor dintre indivizi şi computere se vor efectua prin intermediul funcţiilor vocale.

Apariţia asistentului vocal, indiferent că e vorba despre Alexa (Amazon), Siri (Apple), Cortana (Microsoft) sau Assistant (Google), reprezintă cea mai vizibilă manifestare în ceea ce priveşte această tendinţă.

Autorii studiului estimează că modul în care companiile mass-media se vor poziţiona faţă de această nouă metodă de comunicare va fi determinantă pentru viitorul lor.

Includerea în cadrul surselor reţinute de un asistent vocal, citarea ca atare, deţinerea unei influenţe asupra eventualei agregări a datelor furnizate vocal individului sunt doar unele dintre mizele fundamentale ale acestei revoluţii tehnologice, potrivit studiului.

Pentru reprezentanţii acestui institut, apariţia inteligenţei artificiale, denumită 'AI' de către anglo-saxoni, 'constituie o ameninţare existenţială pentru viitorul jurnalismului', dacă firmele din mass-media nu vor aprofunda mai mult acest subiect.

Deşi anumite companii de presă au demarat experimente cu Alexa şi Google Home (serviciu vocal conectat), universul 'jurnalismului global nu participă în mod activ la constituirea ecosistemului 'AI'', au subliniat autorii studiului.

'Companiile media sunt clienţi, nu contribuitori semnificativi', insistă autorii cercetării, care consideră că pe lângă programele de inteligenţă artificială maşinile vor modifica substanţial mai multe practici jurnalistice în anii care vor urma.

Autorii studiului sunt de părere că editorii şi organizaţiile profesionale trebuie să încheie diverse parteneriate, pentru a favoriza colaborarea cu giganţii internetului şi pentru dezvoltarea unor programe experimentale.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chişinău
21 °C
Cer senin
Umiditate:88 %
Vint:2,6 m/s
Sâm
23 °C
Dum
22 °C
Lun
20 °C
Mar
20 °C

Curs oficial BNM 20 Iulie 2018

MDL RATĂ TREND
EUR 19.3301 -0.0438
USD 16.6631 -0.0076
RON 4.1508 -0.0109
UAH 0.6307 -0.0015
RUB 0.2622 -0.0022
Arhivă Radio Chișinău