Inteligența artificială, „o amenințare existențială' pentru jurnalism”

  • 08 Octombrie 2017 16:44
Inteligența artificială, „o amenințare existențială' pentru jurnalism”

Dezvoltarea inteligenței artificiale, care a pătruns deja în universul jurnalismului, are potențialul de a bulversa acest sector de activitate, în principal prin prisma oportunităților, dar reprezintă în același timp și 'o amenințare existențială', potrivit unui studiu publicat sâmbătă de Future Today Institute din Washington, informează Agerpres.

Studiul reamintește că organizațiile de presă utilizează deja programe de inteligență artificială pentru a scrie articole pe baza unor date (rezultate din competiții sportive și informații financiare).

Potrivit studiului, dezvoltarea mașinilor va permite 'într-un viitor nu chiar atât de îndepărtat' să genereze, fără intervenția jurnaliștilor, articole care nu se vor mai mulțumi să dea o anumită formă informațiilor extrase din baze de date, ci și să realizeze diverse analize.

Potrivit cercetării realizate de institutul menționat, creat de Amy Webb, o specialistă în tendințe emergente în materie de tehnologie, cea mai serioasă amenințare provine din evoluția raportului dintre indivizi și tehnologie.

Până în 2023, potrivit previziunilor formulate de Future Today Institute, jumătate din totalul interacțiunilor dintre indivizi și computere se vor efectua prin intermediul funcțiilor vocale.

Apariția asistentului vocal, indiferent că e vorba despre Alexa (Amazon), Siri (Apple), Cortana (Microsoft) sau Assistant (Google), reprezintă cea mai vizibilă manifestare în ceea ce privește această tendință.

Autorii studiului estimează că modul în care companiile mass-media se vor poziționa față de această nouă metodă de comunicare va fi determinantă pentru viitorul lor.

Includerea în cadrul surselor reținute de un asistent vocal, citarea ca atare, deținerea unei influențe asupra eventualei agregări a datelor furnizate vocal individului sunt doar unele dintre mizele fundamentale ale acestei revoluții tehnologice, potrivit studiului.

Pentru reprezentanții acestui institut, apariția inteligenței artificiale, denumită 'AI' de către anglo-saxoni, 'constituie o amenințare existențială pentru viitorul jurnalismului', dacă firmele din mass-media nu vor aprofunda mai mult acest subiect.

Deși anumite companii de presă au demarat experimente cu Alexa și Google Home (serviciu vocal conectat), universul 'jurnalismului global nu participă în mod activ la constituirea ecosistemului 'AI'', au subliniat autorii studiului.

'Companiile media sunt clienți, nu contribuitori semnificativi', insistă autorii cercetării, care consideră că pe lângă programele de inteligență artificială mașinile vor modifica substanțial mai multe practici jurnalistice în anii care vor urma.

Autorii studiului sunt de părere că editorii și organizațiile profesionale trebuie să încheie diverse parteneriate, pentru a favoriza colaborarea cu giganții internetului și pentru dezvoltarea unor programe experimentale.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Fonograf cu Victor Buruiană
Meteo Chișinău
12,74
Cer senin
Umiditate:73 %
Vint:2,06 m/s
Fri
18
Sat
15
Sun
15
Mon
18
Tue
18
Arhivă Radio Chișinău