Firma care va măsura audiența televiziunilor din R.Moldova, cu beneficiari din offshore (Mold-Street)

  • 16 Martie 12:18
Firma care va măsura audiența televiziunilor din R.Moldova, cu beneficiari din offshore (Mold-Street)

În următorii cinci ani compania AGB Nieslen va măsura audiența posturilor TV ce activează în Republica Moldova, anunță Consiliul al Audiovizualului (CA). 

Președintele Comisiei de licitație, Eugen Sârbu, a spus că ofertele de participare au fost remise în adresa mai multor companii, însă ar fi fost recepționate mai multe refuzuri decât oferte, notează Mold-Street.com

Licitaţie cu o singură ofertă

De fapt a fost o singură ofertă, care potrivit CA a venit de la compania AGB Nieslen – măsurătorul de audiență ce activează deja de mai mult de un deceniu în Republica Moldova. 

În acelaşi timp Dragoş Vicol, preşedintele CA a susţinut că la licitaţie ar fi fost invitate atât operatorul existent, dar şi două mari companii internaţionale - Kantar din Marea Britanie şi GFK din Germania.

Ultimele au refuzat să participe, deşi se arătau interesate. Motivul ar fi fost termenul prea scurt de 30 de zile pentru a depune oferta. 

În consecinţă membrii comisiei de licitație au votat cu 11 voturi pro și 1 abținere pentru acceptarea măsurătorului de audiență AGB Nieslen, convenind asupra inițierii negocierilor individuale, se mai arată într-un comunicat CA.

Proces de selectare viciat

Decizia comisiei de licitare a CA este însă contestată. Astfel postul PRO TV consideră că procesul de selectare a fost viciat şi îşi anunţă clienţii că nu va vinde publicitate pe baza punctelor de rating măsurate de această companie.

Potrivit Pro TV, de procesul de selectare s-a ocupat "o comisie formată din reprezentanti ai cinci televiziuni, dintre care patru vând publicitate prin două case de vânzări acuzate de înţelegere de cartel, casele de vânzări menţionate, cinci agenţii de publicitate şi doi clienţi locali".

"Membrii comisiei, deşi nu au expertiza necesară, au scris caietul de sarcini al concursului. Un asemenea document este în mod normal unul tehnic, extrem de complex. Pentru licitatiile din România, de exemplu, este elaborat de consultanţi internaţionali", susţine Pro Tv Chişinau.

De notat că potrivit CA Liuba Lozovanu-Balan este directorul AGB Nieslen în Republica Moldova, care a şi prezentat anumite precizări și clarificări pe marginea conținutului ofertei tehnice.

Conexiuni cu firme offshore

De fapt AGB Nielsen nu are nicio companie în Moldova, iar de măsurarea audienţei se ocupă firma moldovenească TV MR MLD SRL, director al căreia este Liuba Lozovanu-Balan.

Firma deţine pagina agb.md, pe care publică unele rezultate ale măsurărilor de audienţă. În informaţia de pe pagină, care este doar în limba rusă, firma susţine că din anul 2003 este reprezentant oficial al AGB Group în Moldova, iar din 2006 al AGB Nielsen Media Research şi deţine licenţa acesteia.

Firma care va măsura audiența televiziunilor din R.Moldova, cu beneficiari din offshore (Mold-Street)

TV MR MLD SRL are un capital social de 5.400 lei (385 dolari), iar în prezent singur asociat ale ei este firma TV MR LLP din Marea Britanie, care are însă un capital de doar două lire sterline (circa 45 de lei).

Mai multe detalii, pe Mold-Street.com

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Matinal cu Victoria Cușnir și Sergiu Scânteian
Meteo Chişinău
18,68 °C
câțiva nori
Umiditate:87 %
Vint:2,6 m/s
Wed
17 °C
Thu
18 °C
Fri
17 °C
Sat
16 °C
Sun
18 °C

Curs oficial BNM 21 Mai 2019

MDL RATĂ TREND
EUR 20.0147 -0.0198
USD 17.9432 0.0031
RON 4.2050 -0.0017
UAH 0.6835 0.0030
RUB 0.2780 0.0004
Arhivă Radio Chișinău