Facebook se reorganizează
-
09 Mai 2018 09:42
Compania Facebook, care încearcă să își repare imaginea profund afectată de un scandal uriaș ce vizează datele personale ale utilizatorilor, a modificat marți atribuțiile mai multor manageri de top din structura sa organizatorică, însă Mark Zuckerberg, CEO-ul rețelei de socializare, va rămâne totuși la conducerea acesteia, informează AFP.
Un purtător de cuvânt a confirmat pentru AFP, fără să ofere detalii, că această reorganizare, considerată cea mai importantă de după înființarea companiei în urmă cu 15 ani, dezvăluită în premieră de site-ul Recode. Conducerea grupului, alcătuită din patronul-cofondator Mark Zuckerberg și adjuncta lui, Sheryl Sandberg, ce ocupă locul al doilea în ierarhia companiei, își va păstra atribuțiile actuale, potrivit Agerpres.
Chris Cox, un apropiat al lui Mark Zuckerberg, se va ocupa de acum înainte de aplicațiile Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger.
Facebook își va reorganiza, de asemenea, echipele de produse și tehnologie, înființând trei unități, inclusiv una dedicată "blockchain", o tehnologie utilizată mai ales în cazul criptomonedelor și care va fi coordonată de David Marcus, aflat până marți la conducerea diviziei care se ocupă de aplicația Messenger.
Javier Olivan, un alt manager de top de la Facebook, va coordona o divizie transversală consacrată mai ales securității și publicității pentru mai multe produse ale grupului, afirmă site-ul Recode.
Deși mai mult de zece manageri și-au schimbat atribuțiile, se pare că niciunul dintre ei nu a părăsit compania Facebook, potrivit Recode.
Aceste schimbări de organigramă au avut loc în contextul în care Jan Koum, cofondator al aplicației WhatsApp - cumpărată în 2014 de Facebook cu 19 miliarde de dolari - și-a anunțat plecarea din structura rețelei de socializare luna trecută, din cauza unor dezacorduri legate de confidențialitatea datelor utilizatorilor, potrivit presei americane.
Imaginea Facebook a fost grav afectată de izbucnirea la jumătatea lunii martie a răsunătorului scandal în care este implicat Cambridge Analytica, un cabinet britanic de consultanță, asociat campaniei prezidențiale a lui Donald Trump din 2016. Compania britanică a intrat în posesia datelor personale provenind de la zeci de milioane de utilizatori Facebook, fără acordul acestora.