Expertul politic Vlad Țurcanu, despre sloganele concurenților electorali în campania pentru alegerile anticipate
-
28 Iunie 2021 13:21
Sloganele sunt o parte a campaniei electorale menite să atragă atenția alegătorilor, dar și să transmită anumite mesaje sau priorități ale actorilor politici. Majoritatea concurenților înscriși pentru alegerile din 11 iulie și-au prezentat programele și lozincile. Cornel Ciobanu a discutat cu analistul Vlad Țurcanu despre principalele caracteristici ale lozincilor din această campanie.
Majoritatea concurenților electorali au intrat în campania electorală și cu slogane prin care încearcă să se remarce, dar să transmită și principalele mesaje ale programelor lor sau anumite viziuni ale formațiunii.
Analistul politic Vlad Țurcanu remarcă faptul că Partidul Acțiune și Solidaritate și Platforma Demnitate și Adevăr, formațiuni cu doctrine și viziuni apropiate, au și sloganuri cu mesaje similare de schimbare spre bine. Sloganul PAS este „Pornim vremurile bune”, iar al Platformei DA – „Fapta bună ne adună”.
Pe de altă parte, remarcă Vlad Țurcanu, principalii candidați de stânga pun accentul pe oameni, dar nu pe dezvoltarea și îmbunătățirea lucrurilor pentru statul Republica Moldova. Sloganul Blocului comuniștilor și socialiștilor este „Împreună vom învinge”, care face referire și la decizia celor două partide de a merge în comun la alegeri, iar sloganul Partidului Șor este „Noi lucrăm pentru oameni”.
Blocul electoral „Renato Usatîi” a intrat în campanie cu lozinca „Mână de fier în mănușă de catifea”. Este un slogan în stilul lui Renato Usatîi, în care încearcă să se prezinte drept justițiar, explică Vlad Țurcanu.
Partidele care militează pentru unirea cu România și-au plasat aceste obiective și în slogane – „Pune umărul la Unire” – al Partidului Unității Naționale și „Votează AUR, alege România”, al Alianței pentru Unirea Românilor.
Alți concurenți electorali și-au adaptat sloganele la denumirea partidelor – „Verde pentru sănătate și viitor”, al Partidului Verde Ecologist, „Legea este pentru toți” – Partidul Legii și Dreptății, „Oameni pentru oameni” – Partidul Puterea Oamenilor
Mișcarea Profesioniștilor “Speranța-Надежда” s-a lansat în campanie cu același slogan ca la scrutinul precedent „Stop genocid”. Congresul Civic încearcă să se prezinte și în slogan drept o alternativă pentru votanții stângii politice – „Avem de ales!”, iar Partidul Democrat – să pună accent pe realizările din perioada în care a fost la guvernare – „Moldova altfel: Faptele vorbesc”.
Expertul Vlad Țurcanu menționează că sloganele de campanie sunt importante la alegeri, dar nu în măsură să determine comportamentul politic al alegătorilor.
Amintim că la alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie s-au înscris în cursă 23 de concurenți electorali.