EXPERȚII explică cum vom parca mașinile, începând cu 22 aprilie, conform noilor reguli de parcare pe trotuar

  • 08 Aprilie 2019 13:34
EXPERȚII explică cum vom parca mașinile, începând cu 22 aprilie, conform noilor reguli de parcare pe trotuar

Începând cu 22 aprilie, vor intra în vigoare noi reguli de parcare a autovehiculelor pe trotuar. Una dintre principalele prevederi spune că șoferii vor fi obligați să parcheze doar în locurile special amenajate, respectând distanța de minim 1,5 metri pentru pietoni. Experții spun însă că aceste măsuri propuse de autorități sunt timide și nu vor rezolva problema parcărilor.

Începând cu 22 aprilie, oprirea sau staționarea unităților de transport cu intrarea parțial sau în întregime pe trotuar va fi admisă doar în locurile special amenajate, marcate prin indicator rutier „parcare” sau „parcare rezervată”, precum și prin marcajul rutier „linia îngustă continuă”, însoțite de panourile adiționale care indică modalitatea de poziționare a vehiculului. Potrivit modificărilor la Regulamentul  circulației rutiere, șoferii, atunci când parchează pe trotuar, trebuie să lase liber, cel puțin, 1,5 metri pentru pietoni. Chiar dacă există locuri de parcare amenajate, însă nu există marcaje și semne rutiere, în acele locuri parcarea va fi interzisă, explică ofițerul principal de la Inspectoratul Național de Patrulare, Pavel Apostol. El spune că și în curțile blocurilor ar trebui să fie spații amenajate pentru parcări.

„Dacă nu există loc special amenajat, marcat prin indicatoare rutiere „Parcare” sau „Parcare rezervată”, și dacă nu există acel panou adițional care demonstrează  modalitatea de amplasare a automobilului pe partea carosabilă e încălcare, dacă e parcat pe trotuar (...) În curțile blocurilor pot fi amenajate parcările speciale pe pământurile adiacente blocurilor de locuit, aceste lucruri sunt stabilite de administrația blocului de locuit, dar în celelalte cazuri când e parcat pe drum, pe căile de acces vom interveni. De exemplu, dacă parchează în curți pe spații verzi, este încălcare. Trebuie să parcheze pe porțiuni special amenajate, care să fie asfaltate sau măcar să fie prundiș, și să nu blocheze accesul pentru autospeciale”. 

Pe de altă parte, expertul Stanislav Ghilețchi, de la Institutul pentru Politici și Reforme Europene, consideră că aceste măsuri luate de autorități vor soluționa doar parțial problema parcărilor. El consideră că autoritățile ar trebui să revină la ideea  parcărilor cu plată și să facă o reinventariere a locurilor de parcare din Capitală. 

„Cine va asigura implementarea acestei măsuri de 1,5 m pe trotuar? Vom avea polițiști care vor patrula orașul și vor măsura dacă șoferul a respectat această distanță sau nu? Atunci când nu există indicatoare, marcaj rutier care ar delimita expres unde este permis și unde nu este permis de parcat, consider că aceste schimbări vor provoca mari bătăi de cap în procesul de aplicare a acestora. De exemplu, strada București are o lungime de peste 3 km, iar indicatoarele reglementează modul de parcare doar pentru distanța de 150 de metri, iar pe distanța cealaltă de 2,5 km nu există niciun indicator care să permită sau să interzică parcarea. Și atunci șoferii parchează cum consideră ei de cuviință: unul pe trotuar, altul a parcat paralel”, spune Stanislav Ghilețchi. 

Dacă nu vor parca în locuri special amenajate, cu indicatoare rutiere și marcaj, dacă nu vor respecta distanța de minim 1,5 metri, șoferii riscă să se aleagă cu o amendă de 1500 de lei și cu 4 puncte de penalizare.

 

 

 

 

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
10,52
Cer senin
Umiditate:99 %
Vint:1,03 m/s
Thu
18
Fri
20
Sat
16
Sun
15
Mon
12
Arhivă Radio Chișinău