Expert, despre demararea lucrărilor de reparație a drumurilor: Acțiunile comportă un caracter electoral și există riscul ca banii să nu fie valorificați din cauza crizei economice profunde

  • 01 Iulie 2020 16:55
Expert, despre demararea lucrărilor de reparație a drumurilor: Acțiunile comportă un caracter electoral și există riscul ca banii să nu fie valorificați din cauza crizei economice profunde

Ministerul Economiei și Infrastructurii anunță despre începerea lucrărilor de reparație a mai multor drumuri locale. Până la sfârșitul lunii noiembrie, autoritățile planifică să repare, în total, 900 de kilometri de drum. Lucrările vor costa aproape 1,5 miliarde de lei, banii urmând a fi alocați din bugetul de stat. Experții susțin însă că acțiunile autorităților comportă un caracter electoral. Mai mult, există riscul ca nici acești bani să nu fie valorificați din cauza crizei economice profunde cu care se confruntă Republica Moldova și a deficitului bugetar, cifrat în prezent la peste 16 miliarde de lei. Relatează Aliona Savca.

Ministrul Economiei, Sergiu Răilean, a declarat în cadrul unui briefing că peste 1200 de localități vor beneficia de drumuri reparate, în medie mai puțin de 1 kilometru pentru fiecare localitate. Pentru început, au fost semnate patru contracte care prevăd reparația a 243 de kilometri de drum, iar lucrările vor costa circa 222 de milioane de lei.

„Sectoarele de drum au fost selectate conform propunerilor autorităților publice locale de nivelul I, iar pentru determinarea volumului alocațiilor au fost luate în considerație așa factori ca numărul populației din localitate, conexiunea cu școlile grădinițele, spitalele, agenții economici. În total, pentru implemenatrea programului Drumuri Bune pentru anul 2020, conform Legii bugetului de stat este alocată o sumă de peste un miliard 375 de milioane de lei”, a declarat ministrul.

La executarea lucrărilor de reparație a drumurilor urmează a fi implicate peste 500 de unități de tehnică și 5000 de muncitori.

Drumurile locale sunt într-o stare deplorabilă și mulți ani nu s-au numărat printre prioritățile autorităților centrale, constată expertul economic, Veaceslav Ioniță. El menționează că doar în ajun de alegeri, guvernanții își amintesc despre reabilitarea infrastructurii rutiere. Cât privește suma alocată pentru reparația drumurilor locale, Veaceslav Ioniță, consideră că aceasta este prea mică. Mai mult, există riscul că nici suma de peste un miliard de lei să nu fie valorificată.

„La noi drumurile locale nu s-a atras atenția, hai să zicem așa, zeci de ani, ținând cont de faptul că drumurile naționale au mai primit ceva finanțare, iar drumurile locale nu au primit nimic, noi nu avem drumuri în sate, de aceea, eu mă bucur că la noi din când în când se mai organizează alegeri și politicienii noștri sunt forțați de circumstanțe să ia decizii bune. Dacă mă întrebați, există riscul? Deci, există riscul că nici acest un miliard de lei nu va fi posibil de alocat. Din nefericire, acumulările bugetare sunt mai mici decât s-a așteptat, granturi nu primim, cu creditele stăm cam prost”, a subliniat Veaceslav Ioniță.

Potrivit datelor oficiale, rețeaua rutieră din Moldova are o lungime de 10 544 de kilometri, dintre care 3 677 constituie drumuri naționale și 6867 – drumuri locale.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Fonograf cu Victor Buruiană
Meteo Chișinău
12,74
Cer senin
Umiditate:73 %
Vint:2,06 m/s
Fri
18
Sat
15
Sun
15
Mon
18
Tue
18
Arhivă Radio Chișinău