ELECTORALA 2019 | PDM continuă să fie lider la cheltuieli în campania electorală
-
12 Februarie 2019 10:30
Partidul Democrat din Moldova (PDM) continuă să fie lider în rândul concurenților electorali la capitolul cheltuielilor în campania electorală, lansată oficial la 25 ianuarie.
Potrivit agenției INFOTAG, conform ultimului raport prezentat la CEC, cheltuielile PDM (în perioada 2-8 februarie) au însumat 5,1 milioane lei, cea mai mare parte a banilor fiind cheltuită pentru publicitate - 4,3 milioane de lei (3,8 milioane de lei pentru publicitate tv, iar 457 mii de lei pentru publicitate la radio). De asemenea, partidul a cheltuit 744,2 mii de lei pe diverse materiale electorale (postere, steaguri, tricouri). Cheltuielile totale ale PDM pentru campania electorală au ajuns la 16,2 milioane de lei, mai mult decât orice alt concurent.
Săptămâna trecută, Partidul Șor a cheltuit 1,6 milioane lei pentru campania electorală, din care 1,1 milioane lei în scop publicitar. Partidul a mai cheltuit 175,7 mii de lei pe diverse materiale electorale. Cheltuielile totale ale partidului au însumat 6,8 milioane lei.
Partidul Socialiștilor a cheltuit 1,1 milioane lei pentru campanie: peste un milion lei pentru publicitate și 13,2 mii de lei pentru materialele de agitație. Cheltuielile totale ale formațiunii s-au cifrat la 3,3 milioane lei.
În perioada 2-8 februarie, Partidul Comuniștilor a cheltuit pentru campanie 160,9 mii de lei, iar în total - 712,4 mii de lei. Cheltuielile "Partidului Nostru" au constituit 200,9 mii de lei și, respectiv, 487,4 mii de lei. Partidul Liberal a intrat în campania electorală cel mai târziu și a cheltuit în total 161,5 mii de lei.
Blocul electoral ACUM a cheltuit 373,9 mii de lei, dintre care 69,9 mii în scop publicitar (20 mii lei la televiziune) și 247,9 mii de lei pentru materiale electorale. Cheltuielile totale au depășit un milion de lei.