Deservirea calitativă a cetățenilor - o prioritate majoră pentru autoritățile publice
-
20 Februarie 2015 18:29
„Declarație electronică” reprezintă un serviciu on-line de raportare către autoritatea fiscală. Acest mijloc de prezentare a dărilor de seamă a devenit unul uzual pentru cca. 34 600 persoane juridice și peste 9 320 persoane fizice. Totuși, în procesul de utilizare a sistemului respectiv, contribuabilii pot întâlni dificultăți privind completarea, semnarea, expedierea…
„Declarație electronică” reprezintă un serviciu on-line de raportare către autoritatea fiscală. Acest mijloc de prezentare a dărilor de seamă a devenit unul uzual pentru cca. 34 600 persoane juridice și peste 9 320 persoane fizice. Totuși, în procesul de utilizare a sistemului respectiv, contribuabilii pot întâlni dificultăți privind completarea, semnarea, expedierea rapoartelor în adresa Serviciului Fiscal de Stat.
În acest context, Olga Tcacenco, Contabil-șef la compania ICS „Herbalife MA” SRL a specificat: „serviciul „Declarație electronică” ne-a simplificat simțitor activitatea. Însă, ca contabil sunt limitată în timp, de aceea mi se întâmplă des să transmit rapoarte fiscale în ultima zi. Principala dificultate cu care mă confrunt în procesul de completare on-line a rapoartelor este că opțiunile stemului reacționează greu. Pentru a expedia în termen rapoartele, apelez la asistența specialiștilor Centrului de apel al Î.S. „Fiscservinform”. Cred că mulți contabili o să fie de acord cu mine - e atât de dificil în perioada de raportare să fii preluat de un operator! Dar, sinceră să fiu, de fiecare dată am primit sprijinul necesar și am fost tratatăcu profesionalism și bunăvoință”.
Pe parcursul anului 2014 Centrul de Apelal Î.S. „Fiscservinform” a preluat și a soluționat 78 303 cereri de asistență tehnică și consultativă, dintre care 57% (44 622 apeluri) vizează SIA „Declarație electronică”.
Cu referință la statistica clienților deserviți de către Centrul de Apel, specificăm că:
· Persoanelor juridice le revine 87,27% din cereri procesate (63 644);
· Persoanelor fizice - 6,27% (4 912);
· Funcționarilor SFS - 9,11% (7 140);
· Utilizatori din cadrul altor instituții - 3,32% (2 607).
Deservirea de calitate a cetățenilor are o valoare importantă pentru Î.S. „Fiscservinform”, fiind cel mai important indice de eficiență în fiecare lucrare inițiată. De aceea, pentru anul 2015 s-a propus mărirea statelor de personal al acestei subdiviziuni pentru a răspunde fluxului impunător de apeluri, continuarea procesului de perfecționare permanente a operatorilor și implementarea unui mecanism de control al calității deservirii. Adițional, în cadrul Centrului va fi creat grupul tehnic, care va prelua cereri de soluționare a problemelor de ordin tehnic cu care se adresează cetățenii.
Centrul de Apel al Î.S. „Fiscservinform” are ca obiectiv oferirea unui suport eficient, rapid și calitativ publicului pe toate aspectele ce vizează domeniul său de activitate. Acest obiectiv îl considerăm prioritar pentru oricare entitate economică.
Astfel, în prezent Centrul are capacitatea de a externaliza o gamă largă de servicii, oferind posibilitate altor instituții publice să-și optimizeze procesul de deservire și interacțiune cu cetățenii și concomitent să realizeze economii a cheltuielilor aferente preluării apelurilor parvenite din partea acestora, dotarea cu echipament necesar, identificare și amenajarea locurilor de muncă a operatorilor, retribuirea muncii, etc.
Toate serviciile Centrului de Apel sunt prestate de către un colectiv calificat, instruit și competent care își asumă o mare parte din responsabilitățile legate de confortul și comoditatea cetățeanului. Echipa de operatori garantează un nivel înalt de asistență prin asigurarea suportului telefonic și online a utilizatorilor, folosind bazele de cunoștințe formate în comun cu beneficiarul serviciului.
Pentru informații suplimentare privind activitatea și serviciile oferite de către Centru de Apel al Î.S. „Fiscservinform” contactați-ne la numărul de telefon (022) 822-022 sau vizitați pagina web callcenter.fsi.md.