Descoperire neașteptată pentru oamenii de știință, una dintre cele mai izolate zone din Europa, plină de fragmente de plastic

• 16 Aprilie 18:44

Oamenii de ştiinţă din Franţa şi Marea Britanie au descoperit că aerul dintr-o regiune foarte izolată a Munţilor Pirinei este plin de fragmente de microplastic, conform BBC.

Echipa de cercetători, care cuprinde oameni de ştiinţă de la universităţile din Strathclyde (Marea Britanie) şi Toulouse (Franţa), au petrecut cinci luni în regiunea izolată aflată la graniţa dintre Franţa şi Spania. Ei estimează că, în fiecare zi, o medie de 365 de mici fragmente sau fibre de plastic ajung în fiecare metru pătrat din regiune.

În timpul cercetării, specialiştii au prelevat mostre din aer şi sol, considerând că zona este una dintre cele mai curate din Franţa şi din lume, având în vedere că cel mai apropiat mare oraş este Toulouse (120 de kilometri depărtare), iar cea mai apropiată localitate se află la 6 kilometri distanţă.

Fragmentele de plastic descoperite măsoară mai puţin de cinci milimetri şi sunt invizibile ochiului uman.

În prezent, oamenii de ştiinţă nu pot spune de unde provine plasticul, însă anumite studii arată că fragmentele de microplastic pot străbate o distanţă de aproximativ 96 de kilometri pe calea aerului.

„Este îngrijorător că atât de multe particule au fost descoperite în munţii Pirinei. Astfel luăm în calcul că nu numai în oraşe poţi respira un aer poluat cu plastic. Gunoiul din plastic creşte la nivel global şi este un pericol pentru toate formele de viaţă de pe Pământ”, a spus Steve Allen, cercetător la Universitatea Strathclyde.

Allen a mai adăugat că cercetătorii nu au determinat încă impactul microplasticelor, dar alte experimente sugerează că ar putea afecta unele specii de animale.

De altfel, fragmente de microplastic au fost descoperite şi în apele oceanelor, precum şi în apa de la robinet de pe mai multe continente.

sursa: mediafax