Dacia rămâne cea mai dinamică firmă auto din Europa
-
20 Ianuarie 2015 14:10
Compania de automobile Dacia rămâne cea mai dinamică firmă de profil din Europa, după cum arată cei mai importanți indicatori ai anului trecut.
Vânzările de automobile Dacia au depășit o jumătate de milion de unități, continuând evoluția foarte bună consemnată în ultimii 2 ani. Saltul a fost semnificativ, cu peste 80 de mii de unități față de 2013, notează Rador.
Cel mai vândut model a rămas Sandero, cu 170 de mii de exemplare comercializate pe cele 43 de piețe din întreaga lume, pe care este prezentă marca românească. Cifre bune a înregistrat și Dusterul, 160 de mii de unități, și Logan, cu 100 de mii de mașini. Cea mai mare parte a producției de la Mioveni a fost destinată exportului, iar clienții din Franța au cumpărat 105 mii de mașini. Modelele Lodgy și Dokker fiind fabricate însă la Uzina din Maroc. Dacia a fost a cincea marcă din hexagon, iar din 2014 distribuie și în Marea Britanie, Israel sau Norvegia, așa cum ne-a precizat Jan Ptacek, director general al Renault Commecial Roumanie.
Jan Ptacek: “Dacia a intrat într-un club restrâns al constructorilor auto cu vânzări de peste 500 de mii de mașini anual. Imaginați-vă că în urmă cu 10 ani marca era aproape necunoscută, iar acum este una dintre cele mai dinamice din Europa”.
Pe piața indigenă, cota de piață a constructorului român a atins 31% cu 30 de mii de unități vândute; creșterea datorându-se și programului guvernamental de reânnoire a parcului auto, așa-numitul Rabla. Pentru anul 2015, compania auto de la Mioveni și-a propus să mențină ritmul vânzărilor din anul precedent, dar nu va intra pe piață cu modele noi, ci doar cu versiunea Stepway, pentru Dokker și Lodgy.