Curtea de Justiție a UE | Clienții nu trebuie să restituie produsele voluminoase defecte
-
23 Mai 2019 15:28
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis joi că clienții care cumpără online sau telefonic produse voluminoase sau grele nu au obligația de a le restitui vânzătorului în caz de defecțiuni, pentru rezolvarea problemelor, transmite DPA.
Cazul a ajuns în cea mai înaltă instanță a UE după ce un cetățean german a cumpărat un cort de grădină de cinci pe șase metri, despre care a susținut că este defect. El a cerut vânzătorului să efectueze reparația la domiciliu sau să înlocuiască produsul.
Compania a refuzat reclamația, însă a omis să furnizeze informații privind returnarea cortului. În cele din urmă, cumpărătorul a cerut anularea vânzării.
CJUE a decis că răspunderea pentru returnarea produselor voluminoase, grele sau fragile nu revine clientului, dar a menționat că fiecare caz trebuie judecat individual. În caz că vânzătorul nu ia măsuri pentru rezolvarea problemei, clientul are dreptul de a anula achiziția și de a cere returnarea plății, a mai stabilit instanța.
sursa: AGERPRES