Cum încearcă unii asigurători să evite plata despăgubirilor pentru polițele de călătorie: solicitări abuzive de documente și ignorarea clienților
-
26 Martie 21:00
Sursa foto: Bizlaw
O companie de asigurări a încercat să evite plata unei despăgubiri pe o poliță de sănătate pentru călătorii în străinătate, solicitând documente irelevante și ignorând corespondența clientului. A intervenit, însă, Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF), iar asigurătorul este acum bun de plată.
CNPF susține că în cadrul procedurii administrative inițiate prin petiția depusă de către un consumator, a constatat încălcarea de către ÎM CIA ”Transelit” SA a prevederilor art. 13 alin. (1) din Legea privind protecția consumatorului prin utilizarea practicilor comerciale agresive, scrie bizlaw.md.
Autoritatea precizează că acestea s-au manifestat prin solicitarea de la un consumator, care dorea să ceară despăgubiri în baza unei polițe de asigurare de sănătate pentru călători în străinătate, de a prezenta documente care nu sunt relevante și nu pot fi considerate, în mod rezonabil, necesare pentru a verifica validatea cereri sale. În plus, compania a ignorat în mod repetat corespondența relevantă, cu scopul de a-l determina pe consumator să renunțe la drepturile sale contractuale.
CNPF a prescris ÎM CIA ”Transelit” SA să întreprindă acțiunile necesare pentru regularizarea dosarului de daune aferent cazului asigurat, în baza poliței de asigurare, și să efectueze plata despăgubirii de asigurare în termenul stabilit de contract și condițiile de asigurare. Totodată, CNPF a dispus interzicerea utilizării practicilor comerciale incorecte.

