Coronavirus: Milano confirmă că va organiza în viitorul apropiat două ediții ale evenimentului "Săptămâna Modei"

  • 11 Noiembrie 2020 15:35
Coronavirus: Milano confirmă că va organiza în viitorul apropiat două ediții ale evenimentului

În contextul în care Londra a anunțat că va anula "Săptămâna Modei" din debutul anului 2021, Milano a confirmat miercuri că va organiza cele două ediții ale sale, programate în ianuarie și februarie, cu o platformă digitală bogată în evenimente, informează AFP, preluat de Agerpres.

"Confirmăm datele din calendarul nostru. Aceste show-uri vor deveni mai degrabă digitale sau mai degrabă în format fizic în funcție de evoluția pandemiei", a declarat Carlo Capasa, președintele Camerei italiene de modă, cu ocazia celei de-a 25-a ediții a Summitului Pambianco, difuzată online.

Următoarea ediție a Săptămânii Modei de la Milano, dedicată colecțiilor masculine de toamnă-iarnă pentru sezonul 2021-2022, este programată în perioada 15-19 ianuarie, iar ediția dedicată colecțiilor feminine va avea loc în perioada 23 februarie - 1 martie.

În schimb, la Londra, British Fashion Council a anulat apropiata sa ediție masculină din luna ianuarie, din cauza pandemiei de COVID-19, a Brexitului și a unei dorințe a organizatorilor de a regândi formatul acestui eveniment. Ediția următoare, dedicată în mod tradițional colecțiilor feminine, este programată în perioada 19-23 februarie, iar creatorii de modă masculină au fost încurajați să participe.

Din cauza pandemiei, la fel ca și alte evenimente "Săptămâna Modei", Milano a adoptat începând din această vară un format digital de desfășurare, care include doar câteva prezentări de modă în format fizic ale unui număr restrâns de case.

Carlo Capasa a subliniat că precedenta Săptămână a Modei de la Milano, o ediție supranumită "figitală", organizată în septembrie 2020 - în timpul căreia au fost prezentate 156 de colecții prin defilări și un spațiu de tip show-room (cu 300 de mărci participante) - a generat "45 de milioane de vizualizări, un record absolut și incredibil, care au făcut din Milano prima platformă consacrată Săptămânii Modei din lume prin prisma vizionărilor online".

"A fost o operațiune de rezistență italiană", s-a felicitat el, "dar sentimentul de 'atinge și simte' din modă este de neînlocuit, iar noi sperăm să revenim în curând la prezentări în format fizic".

Moda este a doua industrie manufacturieră din Italia și a fost, la fel ca întregul sector pe plan mondial, grav afectată de consecințele generate de pandemia de coronavirus.

Potrivit unei anchete realizate de Confindustria Moda, principala organizație patronală din acest sector, industria modei italiene a pierdut 29 de miliarde de dolari - în termeni care țin de cifra de afaceri - în primele nouă luni ale anului 2020. În al treilea trimestru, companiile de modă din Italia au înregistrat o scădere de 27% a veniturilor - după scăderi de 39% în al doilea trimestru și de 36% în primul trimestru -, a anunțat președintele acestei organizații, Cirillo Coffen Marcolin.

În condițiile în care Italia realizează 41% din producția europeană de modă și accesorii, devansând cu mult Germania (aproape 12%) și Franța (8%), și peste 60% din producția de articole de lux la nivel mondial, Carlo Capasa a cerut Guvernului italian să ia măsuri specifice de ajutorare a acestui sector de activitate.

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
1,63
Cer acoperit de nori
Umiditate:95 %
Vint:7,2 m/s
Sun
2
Mon
1
Tue
0
Wed
0
Thu
5
Arhivă Radio Chișinău