Companiile low-cost vor impulsiona cererea de avioane în Europa în următorii 20 de ani, estimează Boeing
-
21 Septembrie 2021 11:00
Constructorul american de avioane Boeing se așteaptă ca transportatorii europeni de tip low-cost să impulsioneze cererea pentru noi avioane în regiune pe perioada următorilor 20 de ani, pe măsură ce companiile aeriene își vor înlocui flotele învechite cu avioane mai eficiente, transmite Reuters, citat de AGERPRES.
Boeing a anunțat marți că se așteaptă ca liniile aeriene europene să comande 7.100 de noi avioane de monoculoar, utilizate mai ales pentru zborurile pe distanțe scurte, până în anul 2040, iar companiile de tip low-cost, cum este liderul Ryanair, să fie principalul motor din spatele acestei cereri.
Practic, cererea Europei pentru noi avioane va fi stimulată, mai mult decât în orice parte a lumii, de companiile aeriene low-cost, a spus vicepreședintele Boeing, Darren Hulst. "La nivel global, prognoza noastră de ansamblu este aceea că 40% din cererea pentru avioane monoculoar va veni din partea companiilor low-cost și eu cred că în cazul Europei acest număr este mai mare", a explicat Darren Hulst la o conferință de presă.
În ceea ce privește avioanele de tip widebody, cele destinate zborurilor pe distanțe mari, Boeing se așteaptă la o cerere pentru 1.545 de aparate de acest tip în Europa pe parcursul următorilor 20 de ani.
Din cele 7.100 de noi avioane de tip monoculoar, un segment pe care avioanele Boeing 737 concurează cu avioanele Airbus A320 și A321, Darren Hulst se așteaptă ca cereri pentru aproximativ 3.000 de noi aparate să fie făcute în următorii zece ani.
Mulți transportatori aerieni tradiționali, precum British Airways sau Air France-KLM, au decis să înființeze propriile lor divizii de tip low-cost, precum Vueling respectiv Transavia, în ideea de a putea concura mai bine cu liderul Ryanair.
Însă la începutul acestei luni compania aeriană irlandeză Ryanair, cel mai mare client din Europa pentru Boeing, a decis să pună brusc capăt discuțiilor cu producătorul american pentru o nou comandă, în valoare de zeci de miliarde de dolari, ce viza avioane de tip Boeing 737 MAX 10, din cauza unor dezacorduri cu privire la preț.