Comisia Europeană își propune să creeze o piața digitală unică
-
06 Mai 2015 17:58
Comisia Europeană și-a prezentat miercuri, 6 mai, planurile detaliate privind crearea unei piețe unice digitale, stabilind 16 acțiuni esențiale, grupate în 3 piloni, pe care Comisia le va întreprinde până la sfârșitul anului 2016.
Obiectivul pieței unice digitale constă în eliminarea 'zidurilor' de reglementare și, în cele din urmă, în trecerea de la 28 de piețe naționale la una singură. O piață unică digitală pe deplin funcțională ar putea să contribuie cu 415 miliarde euro pe an la economia UE și să creeze sute de mii de noi locuri de muncă.
'În urmă cu un an, am promis că piața unică digitală pe deplin va fi una dintre prioritățile mele esențiale. Astăzi ne îndeplinim această promisiune. Cele 16 etape din strategia noastră privind piața unică digitală vor ajuta piața unică să se adapteze la era digitală', a declarat președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker.
'Economiile și societățile noastre devin digitale. Prosperitatea viitoare va depinde în mare măsură de modul în care stăpânim această tranziție. Trebuie să ne pregătim pentru o societate modernă și vom prezenta propuneri care asigură un echilibru între interesele consumatorilor și cele ale industriei', a declarat la rândul său comisarul pentru Economie și Societate Digitală, Günther H. Oettinger.
Strategia privind piața unică digitală care a fost adoptată miercuri cuprinde o serie de acțiuni specifice care urmează să fie întreprinse până la sfârșitul anului viitor. Strategia are la bază trei piloni: (1) un acces mai bun al consumatorilor și al întreprinderilor la bunuri și servicii digitale în întreaga Europă; (2) crearea condițiilor adecvate și a unor condiții de concurență echitabile pentru dezvoltarea rețelelor digitale și a serviciilor inovatoare; (3) valorificarea la maximum a potențialului de creștere al economiei digitale, informează un comunicat al Executivului comunitar.