Comisia Europeană a lansat un dialog cu TikTok privind reglementările UE de protejare a consumatorilor
-
28 Mai 2021 15:24
Comisia Europeană și rețeaua de asociații naționale ale consumatorilor (CPC) au lansat vineri un dialog oficial cu platforma de clipuri video TikTok pentru a-și revizui practicile comerciale și politica, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Anunțul vine după ce anul acesta Biroul european al asociațiilor consumatorilor (BEUC) a emis o alertă privind încălcarea de către TikTok a drepturilor consumatorilor din UE. Domenii care necesită o atenție deosebită sunt marketingul mascat, tehnicile de reclamă agresive care au ca obiectiv copii și anumiți termeni contractuali în politicile TikTok care ar putea induce în eroare și ar putea fi considerați o sursă de confuzii pentru consumatori.
"Actuala pandemie a accelerat și mai mult digitalizarea. Aceste evoluții au adus noi oportunități dar au creat și noi riscuri, în special pentru consumatorii vulnerabili. În UE, este interzisă publicitatea mascată care are ca obiectiv copii și minorii, cum ar fi bannerele din clipurile video. Dialogul lansat vineri ar trebui să ajute TikTok să îndeplinească reglementările UE de protejare a consumatorilor", a afirmat comisarul european pentru justiție, Didier Reynders.
TikTok trebuie să răspundă în termen de o lună și trebuie să colaboreze cu Comisia Europeană și rețeaua de asociații naționale ale consumatorilor.
Sursa: AGERPRES